Chcesz załatwić coś w urzędzie, ale nie masz kiedy? Wiele spraw możesz załatwić bez wychodzenia z domu, o każdej porze dnia. Urząd Miejski w Zabrzu przypomina, że wiele spraw można załatwić drogą elektroniczną.
W celu skorzystania z usług Urzędu w postaci elektronicznej należy założyć bezpłatne konto na platformie SEKAP (www.sekap.pl). Instrukcja zakładania skrzynki kontaktowej na platformie SEKAP znajduje się na stronie: https://www.sekap.pl/res/app/help/peup/sekap-pzp.html
Ponadto wiele usług ofertuje także platforma ePUAP (www.epuap.gov.pl). Wszelkie informacje na temat funkcjonowania platformy ePUAP wraz z niezbędną instrukcją znajdują się na stronie: http://epuap.gov.pl/wps/portal/E2_Pomoc
Po zalogowaniu się i wybraniu odpowiedniej usługi oraz wypełnieniu formularza elektronicznego należy uwierzytelnić go za pomocą podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Profil zaufany można potwierdzić w Urzędzie Miejskim w Zabrzu, w Sali Obsługi Klienta (ul. Wolności 286) lub w Zabrzańskim Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości (ul. Powstańców Śląskich 3).
Przykładowo – jeśli kupujesz lub sprzedajesz samochód, powinieneś zgłosić to do urzędu. Nie musisz jednak ustawiać się w kolejce. Dzięki udostępnionej e-usłudze możesz dopełnić tej formalności online, szybko i wygodnie, nie wychodząc z domu. Potrzebujesz tylko:
- Profilu Zaufanego,
- dane pojazdu, którego nabycie lub zbycie chcesz zgłosić (markę, typ – jeśli jest, model, numer VIN, dotychczasowy numer rejestracyjny). Znajdziesz je np. w dowodzie rejestracyjnym, umowie kupna-sprzedaży lub na fakturze VAT,
- dane zbywcy lub nabywcy pojazdu,
- skan lub zdjęcie dokumentu, który potwierdza zbycie lub nabycie pojazdu, np. umowy kupna-sprzedaży pojazdu lub umowę darowizny pojazdu.
Teraz już tylko pozostaje skorzystanie z udostępnionej e-usługi na portalu GOV.pl w zakładce Kierowcy i pojazdy.