Wiadomości z Zabrza

Kontakt z zabrzańskim urzędem? Najlepiej drogą elektroniczną

  • Dodano: 2020-05-05 08:15, aktualizacja: 2020-05-05 08:25

Urząd Miejski w Zabrzu przypomina, że ze względu na ograniczenia związane z wprowadzeniem stanu epidemii w Polsce, wiele spraw urzędowych można załatwić drogą elektroniczną np. poprzez platformę ePUAP.  

Aby móc skorzystać z platformy ePUAP należy w pierwszej kolejności założyć Profil Zaufany

Profil Zaufany, to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe przez Internet. Można go potwierdzić poprzez bankowość internetową lub w trakcie wcześniej umówionej wizyty w Urzędzie.

Istnieje także możliwość założenia tymczasowego profilu zaufanego bez konieczności wizyty w Urzędzie. Usługa dostępna jest przez Internet podczas wideorozmowy 
z urzędnikiem Ministerstwa Cyfryzacji.

Tymczasowy profil zaufany jest ważny przez trzy miesiące, standardowy – przez trzy lata. Jeśli ważność tymczasowego Profilu Zaufanego dobiegnie końca, należy złożyć wniosek o zwykły profil zaufany.

Szczegółowe informacje dotyczące profilu zaufanego na stronie internetowej:
https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany

Jednocześnie przypominamy, że szczegółowe informacje na temat możliwości załatwienia spraw drogą elektroniczną z wykorzystaniem Profilu Zaufanego znajdują się pod adresem: www.obywatel.gov.pl.

Wnioski online w jednym miejscu Pobierz

Równoczesnie przypominamy też, że od 16 marca wstrzymano przyjmowanie interesantów w Urzędzie Miejskim w Zabrzu. Uruchomiona została infolinia pod numerami telefonów 32 37 33 499, 32 37 33 588 oraz 32 37 33 300, gdzie urzędnicy udzielają informacji o sprawach załatwianych w Urzędzie przy wykorzystaniu komunikacji telefonicznej i elektronicznej.

Ponadto pod numerem telefonu 32 37 33 350 można załatwiać wszystkie sprawy z zakresu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, w szczególności opłat jednorazowych oraz bonifikat.

Szczegółowe informacje o sprawach, które można załatwić elektronicznie znajdują się pod adresem: www.bip.um.zabrze.pl w zakładce „Urząd Miejski” -> „Elektroniczna skrzynka podawcza”.

W załączeniu - lista spraw, które w Urzędzie Miejskim w Zabrzu można załatwić drogą telefoniczną, elektroniczną lub pocztą tradycyjną. Zestawienie nie obejmuje spraw, które mogą zostać rozpoczęte drogą elektroniczną, ale wymagają obligatoryjnego stawiennictwa w Urzędzie, żeby taką sprawę uznać za załatwioną. Innymi słowy zestawienie dotyczy spraw, które od początku do końca można załatwić w formie, o której mowa powyżej.

Dokumenty do pobrania

Dokument
Lista spraw

Komentarze (3)    dodaj »

  • Majson

    Czyli jak zawsze Urzad nie przyjmuje interesentów ale pracy tyle ze.............Jak zawsze jak niewiadomo co zrobic to przerzucic koszty niedogodnoscu na obywateli Bravo !!!Swiadczy to tylko o tym ze liczba urzedników a raczej kolesi, pociotków itd jest znacząco zawyzonaCiekawe jak sie to ma sytuacji finansowej miasta bo cos mi sie wydaje ze prognozowane wpływy do budżetu miasta znaczaco zmalały wiec mieszkancy Zabrza powinni byc przygotowani na podwyzki wody odpadów itd.......

  • Mieszkaniec

    Ostatnie zdanie niestety już się urzeczywistniło.Urzędnicy są zaś tak szybcy iż otrzymałem wczoraj aneksy z podwyżkami obowiązującymi już tydzień wstecz- od 01.05.Czy nie są już wymagane jakieś okresy wypowiedzenia?Strach iść na zakupy - bo jak sklepy też zaczną doliczać wstecz ;-)

  • Mieszkaniec

    Hmmm. Drugi tydzień czekam o odpowiedź na proste zapytanie - już nie jest mi potrzebna - temat załatwiłem od ręki u zarządcy.Brawo, brawo.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zabrze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również