Modernizacja torowiska w ciągu ulicy Wolności w centrum Zabrza wkroczyła w drugi etap. W związku z tym od 12 lipca wyłączony z ruchu został odcinek w/w ulicy od skrzyżowania z ulicą Miarki do skrzyżowania z ulicą Dubiela. Na czas prowadzonych prac wytyczony został objazd dla zamkniętego odcinka drogi oraz wprowadzony został tymczasowy rozkład jazdy komunikacji miejskiej.
Zabrze. Część ul. Wolności została zamknięta
Na czas przebudowy torowiska tramwajowego odcinek ul. Wolności (od skrzyżowania z ul. Miarki do skrzyżowania z ulicą Dubiela) zostanie wyłączony z ruchu pojazdów za wyjątkiem dojazdu pojazdów zaopatrzenia placówek handlowo-usługowych zlokalizowanych w obrębie rejonu prowadzonych robót. Postój w/w pojazdów możliwy będzie wyłącznie na czas dostawy/odbioru towaru.
Objazd wyłączonego z ruchu odcinka ul. Wolności jest poprowadzony następującymi odcinkami dróg:
- dla pojazdów jadących od strony Gliwic i dzielnicy Maciejów ulicami: Dubiela, Niedziałkowskiego, Mikulczycką.
- dla pojazdów jadących od centrum miasta Zabrze ulicami: Mikulczycką, Gdańską, Wojciecha Korfantego.
Utrudnienia w ruchu na remontowanym odcinku potrwają około dwóch miesięcy.
Zmiany w komunikacji miejskiej
Jednocześnie, jak informuje Zarząd Transportu Metropolitalnego, od środy (12 lipca) obowiązują zmiany związane z kolejnym etapem prac modernizacyjnych:
- zmienią się trasy przejazdu linii autobusowych 6, 15, 23, 32, 32N, 47, 81, 83, 86, 111, 156, 199, 250, 270, 280, 286, 617, 617N, 647, 659, 709, 720, 840, 840N i T-3;
- zmieni się także lokalizacja przystanków: Zabrze Urząd Stanu Cywilnego 31 i 32, Zabrze Plac Teatralny 32, Zabrze Plac Teatralny 32, Zaborze Wolności 01 i 02 oraz 01t i 02t .
Szczegółowy opis zmian można znaleźć na stronie www.rj.metropoliaztm.pl.
Trwa przebudowa torowiska w ciągu ul. Wolności
W ramach pierwszego etapu prowadzonej inwestycji wyremontowany został już odcinek torowiska od skrzyżowania z ul. De Gaulle’a do posesji przy ul. Wolności 203-205. Oprócz prac torowych została również wymieniona nawierzchnia asfaltowa na wspomnianym odcinku. Zakres prac objął także frezowanie nawierzchni jezdni, wykonanie prac ziemnych, budowę układu odwodnienia torowiska, przebudowę układu zasilania, przebudowę kolizji infrastruktury podziemnej, wykonanie warstw konstrukcyjnych pod torowiskiem.
Przebudowa tego newralgicznego fragmentu zabrzańskiego torowiska to element realizowanego przez spółkę Tramwaje Śląskie S.A., „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. W postępowaniu przetargowym wpłynęło siedem ofert, a za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy TOR-KRAK Sp. z o.o. wartości niemal 10 mln zł netto (blisko 12,3 mln zł brutto). Więcej na temat tej inwestycji przeczytacie Państwo TUTAJ.