Podsumowanie trzeciej edycji projektu „Mediacje rówieśnicze” w Zabrzu. 369 wyszkolonych mediatorów rówieśniczych, 120 nowych uczestników i promocja pokojowego rozwiązywania konfliktów w szkołach.
Wczoraj, na Arenie Zabrze, odbyło się podsumowanie trzeciej edycji projektu „Mediacje rówieśnicze”, który jest współfinansowany przez Miasto Zabrze i realizowany przez Fundację „Twój Everest”. Projekt ten, w którym bierze udział 23 zabrzańskie placówki oświatowe, ma na celu wdrażanie idei mediacji rówieśniczych w szkołach oraz rozwijanie kompetencji społecznych uczniów.
Celem Projektu: Pokojowe rozwiązywanie konfliktów
„Mediacje rówieśnicze” to projekt, który promuje pokojowe rozwiązywanie konfliktów oraz wspiera rozwój młodych ludzi, ucząc ich komunikacji, rozwiązywania sporów i współpracy. Kluczowym elementem są szkolenia dla nauczycieli i uczniów, które dają im narzędzia do efektywnego rozwiązywania problemów bez uciekania się do przemocy czy agresji.
120 nowych mediatorów rówieśniczych
Po trzech latach realizacji projektu Zabrze może pochwalić się 369 wyszkolonymi mediatorami rówieśniczymi, a dzisiaj do tego grona dołączyło kolejnych 120 młodych ludzi, którzy ukończyli 20-godzinny kurs certyfikacyjny. Każdy z nich jest teraz gotowy, by pełnić rolę mediatora w swojej szkole, pomagając rozwiązywać konflikty pomiędzy rówieśnikami.
W wydarzeniu wzięli udział m.in. Ewa Weber – Zastępca Prezydenta Miasta Zabrze, Ewa Borys – starszy wizytator Delegatury Śląskiego Kuratorium Oświaty w Gliwicach, dyrektorzy zabrzańskich szkół, nauczyciele oraz uczniowie. Podczas spotkania podsumowano dotychczasowe działania, zaprezentowano doświadczenia placówek w zakresie wdrażania mediacji w szkołach oraz omówiono rezultaty projektu.
Mediacje Rówieśnicze – przyszłość Zabrza
Dzięki takiemu wsparciu młodzież w Zabrzu zyskuje nie tylko kompetencje społeczne, ale także realny wpływ na budowanie pokoju i integracji w swoich szkołach. Projekt „Mediacje rówieśnicze” jest doskonałym przykładem tego, jak młodsze pokolenie może brać odpowiedzialność za własne otoczenie i wpływać na kulturę dialogu wśród rówieśników.