2 kwietnia br. wszczęte zostało postępowanie przetargowe na wykonanie robót budowlanych. Szacunkowa wartość wykonania robót budowlanych wyniosła 13 398 666,95 zł. Termin składania ofert upłynął w dniu 4 maja br. Obecnie trwają prace komisji przetargowej.
– Przygotowujemy się do wartej ok. 14 mln zł inwestycji polegającej na przebudowie wiaduktu nad torowiskiem kolejowym przy ul Roosevelta. Na ten cel pozyskaliśmy 3,8 mln zł z rezerwy subwencji ogólnej Ministerstwa Infrastruktury na 2021 rok – komentuje prezydent Zabrza Małgorzata Mańka-Szulik.
Dokumentacja projektowa pn.: „Przebudowa obiektów inżynierskich na terenie miasta Zabrze z podziałem na części. Część 5: Wiadukt w ciągu ul. Roosevelta nad torami PKP” opracowana została przez biuro PBW Inżynieria Sp. z o.o. z Wrocławia.
Zakres inwestycji obejmuje rozbiórkę istniejącego wiaduktu oraz budowę nowej konstrukcji nośnej i podpór obiektu. Roboty obejmują rozbiórkę nawierzchni drogowej i ciągu pieszo-rowerowego, rozbiórkę nasypu, rozbiórkę istniejącego wiaduktu i utylizację materiału. W miejscu istniejącego obiektu zostanie wykonany wiadukt o nowej konstrukcji prefabrykowanej, a następnie zostanie odtworzony nasyp oraz nawierzchnia drogowa i ciągów pieszo-rowerowych.
Konstrukcje pomostu zaprojektowano z prefabrykowanych elementów strunobetonowych połączonych w górnej części za pomocą płyty zespalającej. Podpory obiektu zostaną wykonane jako żelbetowe, monolityczne posadowione na palach wielkośrednicowych.
Inwestycja podzielona zostanie na dwa etapy, z których pierwszy etap obejmie:
- roboty przygotowawcze (przygotowanie zaplecza budowy,)
- roboty rozbiórkowe istniejącego wiaduktu
- roboty fundamentowe
- roboty ziemne
- roboty zbrojarsko-betoniarskie (podpory wiaduktu).
Drugi etap robót obejmie:
- montaż belek prefabrykowanych
- roboty zbrojarsko-betoniarskie (ustrój nośny)
- roboty wykończeniowe (izolacja ustroju nośnego, montaż krawężników, kapy chodnikowe, balustrady)
- roboty związane z odtworzenie nawierzchni drogowej oraz chodników
- wykonanie docelowej organizacji ruchu
- budowę sieci oświetlenia ulicznego
- wymianę barier drogowych na dojazdach do obiektu.
Funkcja obiektu nie zostanie zmieniona – ma on na celu przeprowadzenie drogi powiatowej (ul. Roosevelta) oraz ciągu pieszego i pieszo-rowerowego nad zelektryfikowanymi, dwutorowymi liniami kolejowymi PKP.