Wiadomości z Zabrza

Na czym polega projektowanie logo?

  • Dodano: 2022-03-23 06:00, aktualizacja: 2022-03-21 13:00

Firma, która chce budować swoją rozpoznawalność na rynku, powinna posiadać logo. Ten symbol umieszczany jest na wszystkich oferowanych produktach, a także wykorzystywany w codziennej komunikacji z potencjalnymi klientami. Projektowanie logo zakłada więc stworzenie niepowtarzalnego znaku, który zapadnie w pamięć odbiorców. Jak to osiągnąć? Dowiesz się z tego artykułu!

Projektowanie logo firmy - czy to potrzebne?

Czy firma może funkcjonować bez logo? Jeśli sprzedaje produkty lub usługi, które mają trafić do szerokiego grona odbiorców, to zdecydowanie nie. Logo jest bowiem pierwszym elementem, który kojarzy się z firmą. Tym samym marketingowcy mogą budować świadomość istnienia i funkcjonowania marki na rynku. Co więcej, znane są przypadki zakupu danego produktu z uwagi na znak, jaki się na nim znajduje. Logo to zatem jedno z najważniejszych narzędzi w budowaniu wizerunku firmy oraz walki o klienta.

Więcej o logo dowiesz się z artykułu: Co to jest logo i z czego się składa?

Projektowanie logo - jaki powinien być symbol?

Rozpoznawalne - to jedno z najczęstszych określeń, jakie można użyć w stosunku do logo. Owszem, powinno ono takie być, ale wiąże się to również z innymi wymaganiami co do symbolu. Logo powinno być przede wszystkim proste. Jego odbiór nie może być zakłócony przez skomplikowane kształty lub fonty, których nie da się odczytać. Takie symbole nie są łatwe do zapamiętania, a co za tym idzie, nie będą rozpoznawalne.

Projektowanie logo powinno zakładać stworzenie znaku, który ma przekazywać ładunek emocjonalny. Poczucie radości, zadowolenia to jeden z celów, jakie musi realizować symbol. Pozytywne skojarzenia prowadzą klientów do firm, które w nich je wywołały. Dzięki temu produkty sprzedają się lepiej.

Symbol to znak, który będzie wykorzystywany przez firmę przez wiele lat. Logo musi być zatem ponadczasowe. Takie, którego nie nadgryzie ząb czasu w przeciągu najbliższych lat. Konieczne wtedy będzie jego odświeżenie.

Projektowanie logo - jak się do tego zabrać?

Mogłoby się wydawać, że projektowanie logo to łatwy i szybki proces. Jeśli jednak przyjrzymy się mu z bliska, to okazuje się, że wcale tak prosty nie jest. Trzeba bowiem wziąć pod uwagę wiele aspektów, aby logo było skutecznym narzędziem w promocji firmy oraz jej produktów.

W sieci dostępnych jest mnóstwo narzędzi, które pozwalają na szybkie stworzenie logo. Jednak nie tędy droga. Jest ona prosta, ale efekt nie będzie taki, jaki powinien. Dlatego lepiej projektowanie logo zlecić profesjonalistom, jak graficy w GoodProject link: https://goodproject.pl/ W darmowych kreatorach jest dostępnych mnóstwo szablonów, mogą z nich skorzystać wszyscy. Czy zatem logo stworzone w ten sposób będzie niepowtarzalne? Oczywiście, że nie. Studio graficzne za to stworzy indywidualny projekt. Będzie nad nim pracować nie jedna osoba, a kilka, wśród których znajdą się zarówno graficy, jak i specjaliści od marketingu.

W tym przypadku przewaga studia graficznego nad kreatorem jest ogromna. Chodzi m.in. o analizę rynku, na którym działa firma, a także o poznaniu grupy docelowej, do której ma trafiać logo. W kreatorach graficznych nie ma takich możliwości. Poza tym logo zaprojektowane przez studio graficzne będzie dostarczone w odpowiednim formacie, który umożliwi korzystanie ze znaku w mediach cyfrowych, jak i drukowanych. Dzięki temu symbol nie będzie tracił na jakości i zawsze możliwe będzie jego odczytanie.

Przeczytaj również: Jak zrobić logo firmy?

Podsumowanie

Logo zalicza się do podstawowych projektów graficznych, jakie powinna posiadać firma i wykorzystywać w komunikacji z odbiorcami. Jego tworzenie to kreatywna oraz odpowiedzialna praca. Celem jest zaprojektowanie logo, które będzie indywidualne, proste i ponadczasowe. Takie, które pomoże w budowaniu wizerunku firmy i będzie łatwo zapamiętywane przez klientów.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zabrze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.