Coraz to nowi pozycjonerzy i firmy pozycjonujące strony internetowe oferują swoje usługi obiecując zdobycie złotych gór w krótkim czasie. W tym gronie spotykamy jednak zwykłych szarlatanów, którzy posługują się deprecjonowanymi i od dawna nieaktualnymi sposobami na podkręcenie ruchu na stronie.
Pozycjonowanie stron w Internecie
Niewiele osób w branży jest w stanie zdobyć się na tę oczywistą szczerość i powiedzieć, że tak naprawdę nikt nie wie do końca jak pozycjonować strony internetowe, ponieważ wyszukiwarki nie zdradzają pełnych algorytmów. To fakt. Są jednak zasady w tej materii, są sprawdzone reguły, które zostały zakomunikowane przez największych, jak Google czy Bing. Google co jakiś czas publikuje także listy sposobów pozycjonowania stron, które są deprecjonowane i wypadają poza uwagę prawdziwych pozycjonerów. Pozycjonowanie stron - WhitePress dla przykładu, jako jedna z najlepszych agencji SEO w kraju i na świecie, jest na bieżąco z tematem. Powiedzmy o tym, czego nie robić przy pozycjonowaniu, czyli obalmy kilka mitów. A najlepszym sposobem na obalanie mitów jest wiedza.
Mity dotyczące pozycjonowania stron www
Mitem krążącym w świecie SEO jest przekonanie, że raz wypozycjonowana strona nie potrzebuje dalszych działań, i że jej wynik utrzyma się już na zawsze. W przestrzeni Internetu nieustannie pojawiają się nowi gracze z nowymi pomysłami, więc jeśli przestaniemy dbać o stronę z nawet najlepszymi wynikami w page rank, skończymy “w przechowalni”. Należy raczej patrzeć na ręce konkurencji i nieustannie śledzić trendy, dostosowywać działania i profil obecności w sieci.
Następny mit propagują nieuczciwi pozycjonerzy, którzy ogłaszają, że w dwa lub trzy tygodnie strona główna witryny lub jej najlepsze wpisy znajdą się w Top 10 Google. To może zajść, ale zdarza się bardzo rzadko. Strona musi zostać rozpoznana przez roboty, zaindeksowana, jej otoczenie (np. media społecznościowe) także będą zmieniać sytuację dynamicznie. Dość powiedzieć - i to jest rzetelna wiedza - że jednym z czynników pozycjonujących jest historia witryny, a tę właśnie należy stworzyć, czasem nawet w ciągu wielu miesięcy.
Należy się także pożegnać z przekonaniem, że pozycjonowanie SEO załatwia całą sprawę, ponieważ w Internecie jest wiele stron w czołówce page rank, które po prostu nie konwertują, co może być już spowodowane ich zawartością, która wprawdzie znajduje się wysoko w pozycjach wyszukiwania, ale nie zachęca do interakcji (choć content jest z pewnością brany pod uwagę w pozycjonowaniu).
Wiele spraw pozostaje przy tym niejasnych. Wspomnijmy choćby o wyposażeniu strony w atrybuty meta description, o których niektórzy mówią, że nie są już brane pod uwagę przez wyszukiwarki (przynajmniej w takim stopniu jak niegdyś), inni zaś zalecają pisanie dobrych meta opisów SEO, w których powinny znajdować się słowa kluczowe (możliwie najbliżej lewej strony, interpretacja LTR w przeglądarkach).
Pozycjonerzy, którym warto zaufać
W tym krótkim artykule chcieliśmy jedynie zasygnalizować problem, który polega na tym, że niektórzy pozycjonerzy obiecują zbyt wiele w zbyt krótkim czasie, aby można im było zaufać. Każdy biznes, także ten w Internecie, wymaga czasu, dystansu, wyniki przychodzą stopniowo. To, jak trafić do swojej publiczności (klientów) w sieci, nadal jest techniką ocierającą się o sztukę, ponieważ nawet najlepsze firmy pozycjonerskie muszą nieustannie aktualizować bazę wiedzy i nadążać za największymi graczami na rynku, którzy nie zdradzają wszystkich swoich sekretów.