Znamy ostateczne wyniki kampanii “Dobrze trafiłeś!”

Czas czytania: 3 min.

Znamy ostateczne wyniki kampanii “Dobrze trafiłeś!”. Segregacja wśród mieszkańców wzrosła o jedną trzecią!

Zakończyła się kampania ekologiczna “Dobrze trafiłeś!”, w której wzięli udział mieszkańcy pięciu zabrzańskich grup bloków. Średni poziom segregacji wyniósł 22 procent, ale rekordziści przy ul. Poprzecznej i Trocera przekroczyli dwukrotnie poziom 40 procent. Kampania potwierdziła skuteczność działań edukacyjnych i mechanizmów grywalizacji w kształtowaniu dobrych nawyków.

Z tygodnia na tydzień w każdej wybranej lokalizacji poziomsegregacji odpadów był wyższy. W pierwszym tygodniu było to 18%, a w czwartym już 25%, co oznacza wzrost poziomu segregacji o ponad jedną trzecią.

– Bardzo dziękujemy mieszkańcom Zabrza za zaangażowanie i wspólna pracę na rzecz środowiska. Nasze przypuszczenia co do dobrego wpływu grywalizacji i edukacji na kształtowanie dobrych nawyków potwierdziły się – poziomy segregacji rosły z tygodnia na tydzień – mówi Aldona Dydak, PR Manager FCC. – Pracownicy co tydzień skrupulatnie liczyli zebrane odpady i poświęcili dokładnie 133 godziny pracy na dokładną analizę ich składu – dodaje.

W ostatnim tygodniu kampanii przeprowadzone zostały także ponowne badania ankietowe wśród uczestników konkursu. Z zebranych odpowiedzi wynika, że w kampanię “Dobrze trafiłeś!” zaangażowało się niemal trzy czwarte mieszkańców (70%), z czego prawie jedna czwarta (23%) zwiększyła odsetek segregowanych przez siebie śmieci. By osiągnąć tak dobre rezultaty, zabrzanie decydowali się najczęściej na wykorzystanie dodatkowych pojemników lub worków do selektywnej zbiórki odpadów. Za największą przeszkodę w segregacji mieszkańcy wytypowanych bloków wskazywali najczęściej zwyczajny brak czasu.

Kampania odbywała się we współpracy z dwoma Spółdzielniami w Zabrzu – Makoszowianką i Barbórką.

– Jako spółdzielnia mieszkaniowa staramy się zapewniać mieszkańcom odpowiednią infrastruktury: tworzymy nowe zatoczki śmietnikowe i pilnujemy, by ilość pojemników była dostosowana do ilości wytwarzanych odpadów – mówi Dorota Palichleb, Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej Makoszowianka. – Z drugiej strony ważne jest zaangażowanie mieszkańców, którzy motywują się wzajemnie i zwracają uwagę na to, gdzie ich sąsiedzi wyrzucają śmieci – dodaje.

Podobnie wypowiada się o akcji Tomasz Darlewski, Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej Barbórka.

– Cały czas dokładamy starań, by zachęcać mieszkańców do segregacji śmieci. Zdajemy sobie sprawę, jak dużo jest jeszcze do zrobienia, natomiast wyniki kampanii sugerują, że sytuacja będzie się powoli poprawiać – stwierdza.

Wręczenie nagrody dla zwycięskich grup bloków odbędzie się na początku sierpnia.

Dodaj komentarz

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe