Wiadomości z Zabrza

Pozycjonowanie stron - komu je zlecić i dlaczego warto to zrobić?

  • Dodano: 2021-05-05 14:00

Obecność w Internecie to aktualnie absolutna podstawa. Z tym jednak, że już dawno przestała ona wystarczać do tego, by sklepy internetowe mogły cieszyć się odpowiednio dużym zainteresowaniem i konwersjami, a strony prywatne - właściwą odwiedzalnością. Konkurencja na rynku sprawiła, że konieczne stało się bycie bardziej widocznym i trafianie do użytkowników nie samą obecnością w Internecie, a odpowiednimi działaniami marketingowymi zwiększającymi tę właśnie widoczność w jego obrębie. Jednym z tych najskuteczniejszych działań jest pozycjonowanie stron. Dlaczego warto jest dziś w nie zainteresować? Jak wybrać firmę, która się nim zajmie? O tym opowiemy w dzisiejszym wpisie.

 

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron nie bez powodu stało się ostatnio czymś bijącym rekordy popularności. Wynika to z mnóstwa zalet, które mu towarzyszą. Wiele spośród nich prezentujemy poniżej.

  • Szansa na zwiększenie zysków - dzięki pozycjonowaniu można w znaczący sposób podnieść konwersje dokonywane w obrębie sklepu internetowego. To z kolei przyczynia się do większej opłacalności całego tego przedsięwzięcia. Zyski rosną zwykle z czasem i wraz z dodawaniem kolejnych słów kluczowych.
  • Poprawienie ruchu w obrębie strony - aktualnie niemal każdy Internauta korzysta z wyszukiwarki internetowej firmy Google. Będąc wyżej w wynikach wyszukiwania w jej obrębie można więc zagwarantować sobie znacznie większy ruch (a zatem i potencjalnych klientów). Ma to znaczenie również w przypadku stron zarabiających bardziej na reklamach aniżeli na bezpośrednim handlu.
  • Zwiększenie rozpoznawalności - dzięki pozycjonowaniu stron nowe firmy mają szansę na to, żeby zaistnieć w świecie i wyrobić sobie swoistą renomę. Pozycjonowanie pozwala w łatwy sposób trafić do odbiorców i sprawić, że marka stanie się przez nich kojarzona. Nawet jeśli nie klikną w odpowiedni wynik wyszukiwania, podświadomie zapamiętają jej nazwę. A to zazwyczaj przekłada się na konwersje w dalszej perspektywie.
  • Przeskoczenie konkurencji - pozycjonowanie jest jedną z najpopularniejszych, a obecnie i najskuteczniejszych metod walki z konkurencją. Im wyższa jest pozycja konkretnej strony internetowej, tym lepiej wygląda ona w oczach odbiorców na tle swojej konkurencji.
  • Możliwość trafienia do nowych użytkowników - dzięki pozycjonowaniu można dotrzeć do tych użytkowników, do których nie byłoby się w stanie trafić w dowolny inny sposób. Dzięki temu skutecznie można zwiększyć ich bazę, ale i zapewnić sobie nowych regularnych czytelników czy kupujących. Co więcej, nie jest to jednorazowe, a efekty są widoczne na długo po zdobyciu kluczowej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Oczywiście pozycjonowanie to nie tylko zalety. Choć te przeważają, nie sposób jest nie zwrócić uwagi również na pewne jego wady. Tą zdecydowanie najbardziej widoczną, a wręcz główną, jest konieczność czekania na jego efekty. Te nigdy nie są natychmiastowe, a zazwyczaj przychodzą wraz z upływem czasu. Drugą sprawą jest jego cena. Niestety, ale w większości przypadków agencjom interaktywnym trzeba płacić abonament za świadczenie usług pozycjonerskich. Z tym jednak, że jest to inwestycja, która w końcu zacznie przynosić właściwe korzyści.

 

Jaką firmę wybrać będąc zainteresowanym pozycjonowaniem?

Pozycjonowanie stron jest w dzisiejszych czasach na tyle popularne, że w jego obrębie działa całe mnóstwo firm. Podczas gdy każda reklamuje się jako "specjalistyczna i profesjonalna", nie każda owymi cechami się odznacza. Warto więc albo postawić na podmiot zaufany pokroju Wild Moose, albo też doskonale wiedzieć, czym powinna się cechować taka właśnie firma.

W tym wszystkim najważniejsze jest doświadczenie połączone ze znajomością aktualnych trendów i algorytmów. Google bardzo często zmienia zasady, na podstawie których przyznaje pozycje w wynikach wyszukiwania konkretnym stronom. O ile nie są to zwykle wielkie zmiany, ich większa ilość może mieć znaczenie. Dobra firma doskonale o tym wie i śledzi każdą tego typu zmianę. Ważne, aby w tym wszystkim postawić na firmę renomowaną - taką, która cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony odbiorców, a jednocześnie solidną opinią pośród nich. W tym wszystkim liczy się oczywiście również cena - zwłaszcza jeśli na marketing posiada się ściśle określony i okrojony budżet. Niższa cena nie powinna zakładać gorszych pozycji, a co najwyżej mniejszą liczbę pozycjonowanych słów kluczowych.

Wybierając firmę, która zajmie się pozycjonowaniem nie można zamykać się na pierwszej, jaką się tylko znajdzie. Istotne jest, aby w tym wszystkim porównywać i zrobić właściwe rozeznanie na rynku. Tylko wtedy decyzja będzie nie tylko dobrze przemyślana, ale i po prostu opłacalna.

 

Podsumowanie

Decydując się na pozycjonowanie stron internetowych trzeba mieć świadomość tego, że wymaga ono nie tylko odpowiedniego podejścia, ale i właściwej wiedzy kierunkowej. Właśnie dlatego poleca się sięgnąć po usługi profesjonalnej agencji marketingowej. Takiej, która rzeczywiście zna się na rzeczy i jest w stanie zagwarantować efekty. Tylko w przypadku takiej widać celowość całego przedsięwzięcia.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.