Meble biurowe - czym się kierować przy ich zakupie - podpowiada ekspert z salonu meblowego w Katowicach
Zanim zdecydujemy się na zakup mebli biurowych, powinniśmy pamiętać, że biuro jest najlepszą wizytówką naszej firmy. Z tego względu na jego wyposażeniu nie powinno się oszczędzać. Oczywiście nie oznacza to, że musimy od razu inwestować w najdroższe umeblowanie. Znacznie ważniejsze jest, żeby meble były solidnie wykonane, dostosowane do charakteru działalności naszej firmy, a także spełniające zasady ergonomii. O tym jak kupić meble biurowe, które będą cieszyć nas przez długie lata mówi ekspert z salonu meblowego w Katowicach.
Wygląd mebli biurowych wpływa na wizerunek firmy - przekonuje ekspert z Katowic
“Biuro jest miejscem, w którym spędzamy zazwyczaj większą część swojego dnia. To tu przyjmujemy klientów, którzy podczas pierwszej wizyty wyrabiają sobie opinię o naszej firmie.” - sugeruje Pan Kamil z firmy NoNameOffice. Walory estetyczne mebli odgrywają prawie tak dużą rolę jak ergonomia. Przede wszystkim muszą one pasować do pomieszczenia, gdzie je wstawiamy. Z tego względu w wielu wypadkach nie ma konieczności kupowania skórzanych foteli. Lepiej jest wybrać meble, które będą dobrze wyglądały, a jednocześnie podkreślały charakter działalności naszej firmy. Jeżeli jesteśmy przedsiębiorstwem, które na każdym kroku podkreśla znaczenie tradycji, z powodzeniem możemy inwestować w drewno.
Przedsiębiorstwa uważające się za nowoczesne częściej wybierają meble lekkie, wykonane z metalu, tworzyw sztucznych, a także drewna (dobrze dobrane sprawdzą się w każdym pomieszczeniu). Meble biurowe powinny być solidne. Są one bardzo intensywnie eksploatowane, dlatego wszelkie zadrapania czy zniszczenia będą szczególnie rzucały się w oczy. Wybieranie wysokiej klasy mebli powoduje zwiększenie komfortu naszego i zatrudnionych w firmie pracowników.
Jakie meble muszą znaleźć się w naszym biurze?
Zanim zdecydujemy się na zakup mebli biurowych, powinniśmy uświadomić sobie, że pewne z nich mają większe znaczenie niż inne. Trudno jest wyobrazić sobie pracę biurową bez biurka, wygodnego siedziska, oświetlenia i szafy. Jest to niezbędne minimum, które musimy posiadać już w momencie rozpoczęcia działalności. Pamiętajmy, że nasze meble powinny być solidnie wykonane, wygodne, a także dostosowane do gabarytów pomieszczenia. Ostatni punkt sprawia, że wyjątkowo trudno jest kupić umeblowanie do małego biura, gdzie każdy centymetr jest na wagę złota. Liczne przykłady pokazują jednak, że możliwe jest sprawne umeblowanie nawet niewielkiej przestrzeni biurowej. Wymaga to jednak wiedzy i znacznych nakładów czasu.
Biurko z prawdziwego zdarzenia
Biurko to jeden z mebli biurowych, który jest bardzo eksploatowany. Z tego względu nie powinniśmy na nim oszczędzać. Jeżeli chodzi o zakup - wybór jest ogromny. Możemy zdecydować się na biurka o różnych kształtach, biurka narożne, dwuosobowe. Współcześnie wielką popularnością cieszą się biurka z regulowaną wysokością, inaczej biurka do pracy stojącej. Cieszą się one zainteresowaniem, gdyż są w stanie wyeliminować wiele przykrych dolegliwości związanych z siedzącą pracą. Kiedy mamy dość siedzenia, wystarczy automatyczne podniesienie blatu biurka, żeby przez chwilę pracować na stojąco. Taka zmiana pozycji bardzo odciąża nasz kręgosłup. Naprzemienna praca stojąca i siedząca wykazują korzystny wpływ na funkcjonowanie naszego układu krążenia.
Uniwersalny fotel do biura
Wybór fotela lub krzesła biurowego jest jeszcze bardziej skomplikowany niż w przypadku biurka. Zanim dokonamy zakupu, musimy założyć, że z siedziska będzie korzystało co najmniej kilka osób. Te, które będą wygodne dla jednych, niekoniecznie przypadną do gustu innym. Przy wyborze krzesła biurowego warto skorzystać z pomocy fachowego doradcy, gdyż taka osoba wie na jakie czynniki zwracać uwagę, jeżeli chcemy, żeby krzesło pasowało jak największej ilości osób.
Niezbędnym minimum w tym wypadku jest regulacja wysokości, podłokietniki i wygodne oparcie, które będzie sięgało najwyższym pracownikom przynajmniej do łopatek. Fotel powinien być ciężki - duża waga jest bowiem sygnałem, że został on wykonany z wysokiej jakości materiałów i będzie stabilny.
Szafa, która pomoże nam zachować porządek w biurze
Kolejnym ważnym meblem biurowym, bez którego nie jesteśmy w stanie się obejść jest szafa. Jest ona miejscem na dokumenty, jak również inne przedmioty i sprzęty, które znajdują się w miejscu pracy, a które nie powinny leżeć na wierzchu. Pojemna szafa to gwarancją, że uda nam się zachować porządek w przestrzeni biurowej. W salonach mebli biurowych w Katowicach mamy obecnie ogromny wybór szaf, dzięki czemu każda firma ma szansę znaleźć najbardziej optymalny dla siebie model.
Meble biurowe w Katowicach : grunt to dobre oświetlenie
Podczas meblowania biura nie możemy zapominać o oświetleniu. Jest ono gwarancją komfortowej pracy. Choć pracownicy powinni mieć dostęp przede wszystkim do dziennego światła, w większości sytuacji jest ono niewystarczające. Z tego względu każde stanowisko pracy powinno być wyposażone w dodatkowe oświetlenie. Jednocześnie oświetlenie biura powinno być zaprojektowane w taki sposób, żeby przy maksymalnej efektywności generować jak najmniejsze koszty.
Artykuł powstał we współpracy z firmą NoNameOffice z Katowic