Do końca maja zakończone zostaną prace w ramach pierwszej części przebudowy torowiska w ciągu ul. Wolności. Co zostało zmodernizowane?
Przebudowa torowiska w ciągu ul. Wolności
Wkrótce zakończy się pierwsza część przebudowy torowiska w ciągu ul. Wolności w Zabrzu. Tramwaje Śląskie informują, że prace w ramach pierwszego podetapu pierwszego etapu przebudowy zakończą się do końca maja.
– Tramwaje Śląskie S.A informują, że do 31 maja planują zakończyć roboty budowlane, realizowane w ramach zadania inwestycyjnego pn: „Przebudowa torowiska w ciągu ul. Wolności w Zabrzu od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Miarki” – Etap I: Podetap A: odcinek od skrzyżowania z ul. Miarki do ul. Wolności 203-205 – przekazuje Miejski Zarząd Dróg w Zabrzu.
Jak dodaje MZD, podetap A został podzielony na dwie części ze względu na organizację ruchu. Wykonawca kończy teraz przebudowę części torowiska od ul. De Gaulle'a do ul. Torowej.
Remont torowiska w centrum Zabrza
Prace rozpoczęły się 13 lutego br. Za ich przeprowadzenie odpowiedzialne jest Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Zgodnie z zapowiedziami prace miały potrwać ok. 3 miesiące.
Trwająca przebudowa to część realizowanego przez spółkę Tramwaje Śląskie S.A., „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Projekt zakłada przebudowę odcinka torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Wolności na odcinku od skrzyżowania z ul. Miarki do posesji przy ul. Wolności 203-205. Przebudowany zostanie odcinek dwutorowej linii tramwajowej o długości ok. 670 metrów.
Prace zakładają demontaż starej infrastruktury torowej i sieciowej wraz z frezowaniem nawierzchni jezdni, wykonanie prac ziemnych, budowę układu odwodnienia torowiska, przebudowę układu zasilania, przebudowę kolizji infrastruktury podziemnej, wykonanie warstw konstrukcyjnych pod torowiskiem, ułożenie torowiska w technologii prefabrykowanych płyt betonowych z elastycznym montażem szyn w komorach oraz odtworzenie warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni.