Wiadomości z Zabrza

SEO czy SXO - co wybrać?

  • Dodano: 2021-10-04 13:15

Liczba osób, które robią zakupy online, systematycznie rośnie. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że potencjał branży e-commerce dostrzega coraz więcej przedsiębiorców. Jednak wybicie się ze swoim sklepem na tle konkurencji i odniesienie sukcesu wcale nie jest proste. Być może słyszałeś już o tym, że w prowadzeniu biznesu online bardzo pomaga pozycjonowanie witryny, czyli tak zwane SEO. Lepszym wyborem dla sklepów internetowych SEO czy SXO?

SEO i SXO – na czym polegają różnice?

Zanim odpowiemy na postawione w tytule pytanie, zastanówmy się w ogóle na czym polegają różnice między SEO i SXO. Pierwszy z tych terminów prawdopodobnie jest znany sporej części osób – a przynajmniej tym, którzy mają już pewne pojęcie o e-commerce. W skrócie SEO (Search Engine Optimization) polega na optymalizacji strony internetowej tak, by była ona dostosowana do wymagań wyszukiwarki, takiej jak Google. Na pozycjonowanie sklepu wpływają zarówno aspekty techniczne, takie jak mapa witryny, szybkość strony czy błędy, jak również znajdujące się na niej treści. Opisy, artykuły i treści informacyjne, które mają pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie sklepu, powinny być oryginalne, odpowiednio nasycone frazami kluczowymi, poprawne językowo, gramatycznie i ortograficznie, a także prawidłowo zredagowane.

Profesjonalnie przeprowadzona kampania SEO daje duże szanse na wysokie pozycje sklepu w Google. Musisz jednak pamiętać, że to tylko połowa sukcesu. W końcu lepsza widoczność w sieci nie gwarantuje automatycznie większej sprzedaży, mimo że czysto teoretycznie działania SEO również powinny zwiększać szanse na uzyskanie pożądanego działania ze strony internauty (np. dokonania zakupu produktu). W praktyce jest jednak zupełnie inaczej, bo SEO nie bada i nie zajmuje się tym, co użytkownik robi w obrębie domeny. Owszem, kampanie SEO są w pewnym stopniu nastawione na internautę, ale tylko na tyle, na ile wymagają tego algorytmy Google, które nieustannie dążą do tego, by wymagania robotów wyszukiwarki jak najbardziej odpowiadały oczekiwaniom człowieka.

SXO (Search Experience Optimization), czyli optymalizacja doświadczeń użytkownika, to połączenie dwóch terminów – wspomnianego już SEO oraz UX (User Experience), czyli doświadczenia użytkownika. User Experience to termin opisujący całość wrażeń, doświadczeń i emocji, jakie towarzyszą internaucie podczas dokonywania zakupu lub przebywania w sklepie online. Działania SXO dla sklepów obejmują zatem optymalizację witryny tak, by osiągnęła ona jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce internetowej oraz działania UX – czyli dostosowanie strony sklepu do oczekiwań internauty. Dzięki temu możliwe staje się pozyskanie odbiorców, którzy nie tylko odnajdą w Google twój sklep i odwiedzą go, ale także dokonają konwersji, a co więcej – prawdopodobnie do niego wrócą przy kolejnej okazji.

Zalety SXO dla sklepów

Prowadząc sklep internetowy – zwłaszcza współcześnie, gdy konkurencja w e-commerce jest ogromna – musisz wziąć pod uwagę zarówno najwyższe pozycje w Google, jak również doświadczenia użytkownika. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na kampanię SXO. Dzięki temu:

  • strona będzie odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO;
  • witryna będzie zaprojektowana tak, by korzystanie z niej było przyjemne;
  • szansa na konwersję będzie większa niż wtedy, gdy zdecydujesz się tylko na działania SEO.

Jeśli chcesz zwiększyć szansę na konwersję i stworzyć stronę, która będzie gwarantowała pozytywne doświadczenia użytkownika, możesz poszukać specjalistów od UX. Pamiętaj jednak, że elementy UX są ściśle powiązane z SEO, dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług agencji SXO, jak agencja Semcore. Znalezienie firmy, która oferuje kompleksowe usługi z zakresu UX i SEO, daje pewność, że wszystkie podjęte działania będą spójne, co oczywiście zwiększa szansę na odniesienie ostatecznego sukcesu marketingowego i biznesowego.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zabrze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.