63-letnia mieszkanka Zabrza straciła 20 tysięcy złotych, wierząc fałszywemu pracownikowi banku. Policja apeluje o czujność i rozwagę.
Straciła 20 tys. zł przez fałszywego pracownika bank
Zabrzańscy policjanci prowadzą dochodzenie w sprawie oszustwa metodą na fałszywego pracownika banku. Tym razem ofiarą przestępców padła 63-letnia mieszkanka Zabrza, która straciła aż 20 tysięcy złotych.
Do kobiety zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Przekonywał, że na jej koncie doszło do próby włamania i że dla bezpieczeństwa powinna natychmiast wypłacić pieniądze i wpłacić je na specjalne konto techniczne. Pieniądze miały zostać przelane za pomocą kodów BLIK, podawanych przez oszusta. Zaniepokojona kobieta postępowała zgodnie z instrukcjami. Wypłacała pieniądze z bankomatu, po czym wpłacała je do wpłatomatu, używając kodów otrzymanych przez telefon. W ten sposób przekazała oszustowi całe swoje oszczędności.
Policjanci z Zabrza podkreślają, że oszuści coraz częściej wykorzystują metodę na BLIK-a, a ich historie są coraz bardziej przekonujące. Działają szybko, wzbudzając lęk i presję, aby ofiara nie miała czasu na refleksję czy weryfikację informacji.
– Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc samemu do banku lub udając się do najbliższej placówki! – przypominają mundurowi.