Wiadomości z Zabrza

Kontrola to podstawa, czyli audyt SEO jako ważne narzędzie pozycjonerskie

  • Dodano: 2022-08-10 13:00

O pozycjonowaniu stron internetowych słyszał już chyba każdy. Budowanie widoczności witryny na liście wyników wyszukiwania stało się nieodłącznym elementem strategii marketingowej każdej współczesnej firmy. Zastosowanie właściwych technik optymalizacyjnych sprawia, że marka zyskuje nowych klientów, a sprzedaż znacznie wzrasta. W działaniach pozycjonerskich kluczowym aspektem jest jednak nieustanne monitorowanie uzyskiwanych efektów. Istotną rolę w całym procesie odgrywa więc audyt SEO.

Kilka słów o pozycjonowaniu

Pozycjonowanie witryny to niełatwe zadanie. Proces ten obejmuje bowiem szereg technik optymalizacyjnych, które z punktu widzenia początkującego twórcy mogą wydawać się niemal niemożliwe do samodzielnego wdrożenia. Najczęściej stosowane wówczas metody to optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek, budowanie linków z witryn o wysokim autorytecie, marketing w mediach społecznościowych czy dbałość o techniczną strukturę strony. Wszystkie te zabiegi mają na celu ulokowanie witryny na najwyższej pozycji w rankingu Google. Jak już bowiem wspomnieliśmy, dobra widoczność w wyszukiwarce korzystnie wpływa na ruch w witrynie i osiąganą konwersję, co bez wątpienia jest zamiarem każdego przedsiębiorcy.

Audyt SEO – czy naprawdę jest aż tak potrzebny?

Audyt SEO to proces dokładnej analizy zawartości witryny i osiąganych przez nią efektów. Badanie umożliwia identyfikację obszarów hamujących rozwój marki oraz pozwala wykryć błędy uniemożliwiające osiągnięcie satysfakcjonującej konwersji. Audyt SEO jest niezbędnym elementem każdej strategii optymalizacyjnej, gdyż wzmacnia skuteczność prowadzonych działań i likwiduje ryzyko podejmowania niewłaściwych kroków. Oto kilka kluczowych aspektów wchodzących w jego zakres:

  • struktura adresów URL,
  • nagłówki, tagi tytułu, meta opisy,
  • jakość plików multimedialnych,
  • poprawność wykorzystywanych słów kluczowych,
  • występowanie ewentualnych duplikatów treści,
  • szybkość witryny,
  • poziom bezpieczeństwa strony,
  • struktura linków wewnętrznych i zewnętrznych.

Kompleksowy audyt SEO powinien również obejmować dokładną analizę rynku, oczekiwań potencjalnych klientów oraz działań konkurencji. Wszystkie te obszary mają bowiem istotny wpływ na pozycjonowanie strony w Google, jej wydajność, a także generowany ruch.

Komu zlecić audyt SEO?

Wielu przedsiębiorców, chcąc nieco odciążyć swój budżet, decyduje się na przeprowadzenie audytu SEO samodzielnie. Analiza struktury strony internetowej na własną rękę z reguły nie przynosi jednak miarodajnych wyników. Konieczne okazuje się więc skorzystanie z pomocy profesjonalistów. Agencja SEO Grupa iCEA posiada dostęp do wielu specjalistycznych narzędzi, a doświadczenie ekspertów sprawia, że nawet najdrobniejsze błędy nie pozostaną niezauważone. Firma oferuje ponadto bezpłatny audyt SEO, który skupia się na podstawowych obszarach witryny i ewentualnych błędach w jej funkcjonowaniu. Dzięki informacjom uzyskanym w ramach dokładnej analizy struktury strony łatwiej opracować skuteczny plan działania i skupić się na aspektach, które nie wyróżniają się satysfakcjonującą efektywnością. Nie ulega więc wątpliwości, że audyt SEO jest ważnym narzędziem pozycjonerskim. Odpowiednio wykorzystane może okazać się kluczem do sukcesu niejednej współczesnej firmy.

Justyna RomańczykJustyna Romańczyk
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zabrze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.