Instagram zapowiedział zmianę interfejsu, która powinna spodobać się użytkownikom, teraz nawigacja po aplikacji ma być prostsza i przyjaźniejsza. Jakie zmiany zapowiedział portal społecznościowy?
Czego będą dotyczyć zmiany interfejsu na Instagramie?
Zmiany te spodobają się użytkownikom, ponieważ sami się o nie ubiegali. Już w czasie ich wprowadzania kilka lat temu budziły kontrowersję, ale najwyraźniej platforma zrozumiała, że czas na zmiany, które będą odpowiadać użytkownikom.
Jedną z takich zmian, która nie spodobała się ludziom, było wprowadzenie w 2020 roku ikony sklepu na pasku dolnym. Jej dotknięcie powodowało otwieranie całych sekcji z zakupami. W tamtym czasie ikonkę „+” przeniesiono na górę, co wielu osobom nie odpowiadało. Po czasie Instagram postanowił, że przywróci przycisk „utwórz” (ikonka +) na środek dolnego paska, a znajdująca się tam ikona Reels zostanie przesunięta w prawo.
Użytkownicy Instagrama, mimo że funkcja Reels okazał się sukcesem, narzekali, że jest zbyt agresywnie promowana przez serwis, przesuniecie jej ikony w prawo, do jakiegoś stopnia uciszy te głosy.
Co stanie się z często nielubianą ikoną sklepu?
Zostanie ona usunięta, nie oznacza to jednak końca zakupów na Instagramie, bo jak podkreśla firma oferowanie różnych produktów na platformie, wciąż stanowią ważne doznania zakupowe. Nadal będzie można założyć i prowadzić sklep na Instagramie, jednak pewne priorytety się zmieniły i jak przyznał sam serwis, przecenił potencjał wzrostu w tym zakresie. Są to zmiany, które ucieszą większość użytkowników.
Przywróćcie Instagrama na Instagrama
„Takie głosy można było usłyszeć i to wśród znanych użytkowników Instagrama, gdy platforma zaczęła bardzo mocno promować funkcję Reels i częściej proponowane oraz lepiej pozycjonowane były filmiki video, oraz posty niż nawet najlepsze zdjęcia.” – komentuje ekspert ds. Instagrama z serwisu InstGrow.pl
Platformie zarzucano, że straciła swój styl, straciła to, z czego słynęła, czyli głównie zdjęcia, a coraz bardziej przypomina inną popularną platformę TikToka. Nie zanosi się na to, aby Instagram przestał promować wideo i funkcję Reels, ponieważ to one dają największe zaangażowanie, ale będzie to robić w sposób, którzy użytkownicy uznają za mniej agresywny. Na pewno wyższy priorytet przycisku „utwórz” znów da do pewnego stopnia wrażenie, że dawny Instagram powrócił.
Czy te zmiany w 100% zadowolą użytkowników?
Jest to z pewnością krok w lepszym kierunku, bo wygląda na to, że Instagram posłuchał, co odpowiada użytkownikom, a co nie do końca. Zmiany zadowolą wiele osób, ale nie rozwiązują wszystkich problemów, wciąż jest tu pole do poprawy i pozostaje mieć nadzieję, że w przyszłości serwis wprowadzi kolejne zmiany, które jeszcze bardziej zadowolą korzystających z Instagrama.
Wciąż będą głosy, że Reels zepchnął zdjęcia na drugi plan, a przecież to właśnie z nich słynął Instagram, to one dały platformie popularność. Zdarza się, że platforma potrafi pominąć zdjęcia bliższych znajomych i dać w proponowanych treść wideo kogoś zupełnie obcego. Na tym serwis również powinien pomyśleć, jak najbardziej Reels powinno być promowane, ale nie kosztem zdjęć. Postęp i tak jest, najnowsze zmiany rozwiązują, to co najbardziej nie odpowiadało ludziom, a na kolejne mniejsze, które mogą poczekać, przyjdzie jeszcze czas.
Instagram to bardzo popularna platforma społecznościowa, ale nie może zapominać, że swoją popularność zawdzięcza ludziom, dlatego musi dbać o ich doznania. Konkurencja jest i na pewno Instagram nie chciałby, aby ludzie się do niej przenieśli.