Wiadomości z Zabrza

Reklama i promocja internetowa - 5 powodów, dla których warto promować biznes stacjonarny

  • Dodano: 2020-08-24 09:00

Prowadzenie biznesu lokalnego to wymagające zadanie. Bardzo często mając taki biznes, skupiamy się na tradycyjnych kanałach sprzedaży oraz promocji i chcemy pozyskiwać klientów w sposób stacjonarny np. dobrą obsługą czy ciekawą ofertą. Czasy, kiedy jednak oferta była decydującym kryterium wyboru przez klientów, już minęły, a bardzo ważną rolę odgrywa promocja w internecie. To miejsce, gdzie przebywa wiele osób z danej lokalizacji i w którym możemy promować swój biznes stacjonarny. Poniżej przedstawiamy pięć powodów, dla których warto to robić.

Pozyskiwanie klientów z sieci dla biznesu stacjonarnego

Pierwszym powodem, dla którego warto reklamować biznes stacjonarny w internecie przy pomocy ADCUBE, jest pozyskiwanie nowych klientów. W internecie przebywa bardzo wiele osób, które interesują się różnymi kategoriami tematycznymi oraz które pochodzą z różnych części polski. Kierując reklamę do osób z danej lokalizacji, będziemy mogli z łatwością pozyskiwać wielu nowych klientów. Obecnie duża część osób poszukuje informacji w Google lub na mapach Google czy w social mediach. Dla dużej części z nich jest to podstawowy sposób pozyskiwania informacji o sklepach czy usługach, które są świadczone lokalnie — w najbliższej okolicy. Promując się w internecie na różne sposoby, możemy dotrzeć do takich odbiorców. Osoby te poinformowane o naszej działalności, mogąc zobaczyć nasz sklep czy zapoznać się z ofertą i dużo chętniej z niej skorzystają. Promując się w sieci, możemy pozyskiwać klientów okazjonalnych lub nawiązywać dłuższe relacje. Z pewnością część z osób, które dowiedziały się o naszym sklepie z internetu, zdecyduje się powracać do niego regularnie. Wielu lokalnych przedsiębiorców lekceważy lub nie docenia takiego sposobu pozyskiwania klientów. Jest to jednak spory błąd. Młode osoby są już wręcz przyzwyczajone do odnajdywania informacji w sieci, a następnie wykorzystywania ich w świecie realnym. Jeśli więc nigdy nie promowaliśmy swojego biznesu stacjonarnego w sieci, robiąc to, możemy liczyć na napływ nowych klientów.

pozycjonowanie stron internetowych

Efektywne wydawanie budżetu reklamowego i targetowanie reklamy

Reklamowanie się w internecie, to przede wszystkim efektywne wydanie budżetu reklamowego. Posiadając środki na reklamę w sieci, mamy pewność, że wydamy je najlepiej, jak tylko można to zrobić. Dzieje się tak ze względu na targetowanie większości typów reklamy. Jest to kierowanie reklamy jedynie do osób, które spełniają konkretne warunki. Może to być konkretna lokalizacja danego miasta lub nawet dzielnicy, zainteresowania czy preferencje zakupowe. Oznacza to, że wykupując taką reklamę, będziemy płacili jedynie za promowanie się w grupie osób, które z bardzo dużym prawdopodobieństwem skorzystają z naszej reklamy. W przeciwieństwie do reklamowania się w świecie realnym np. poprzez rozdawanie ulotek przypadkowym osobom, cały budżet wydawany jest tylko na reklamę, która ma duże szanse powodzenia. Targetować promocję możemy też, dodając wpisy sponsorowane na portalach tematycznych czy lokalnych docierając do konkretnych osób czy wybierając grupy lokalne w social mediach i reklamując się tylko w nich. Każda złotówka wydana na promocję internetową przyniesie zatem najwięcej korzyści i zwrotu - często dużo więcej niż przy tradycyjnych sposobach reklamy nie targetowanej.

Szybki i wygodny sposób promocji

Promowanie biznesu stacjonarnego w sieci jest bardzo szybkim i wygodnym sposobem pozyskiwania klientów. Jest to kolejny z powodów, aby postawić właśnie na reklamowanie się internetowe. Obecnie istnieje wiele typów reklam, strategii marketingowych czy sposobów promocji, dzięki którym możemy się reklamować. Dzięki takiemu wyborowi będziemy mogli wybrać sposób, który najbardziej pasuje do profilu naszej działalności. Jeśli prowadzimy sklep z deskorolkami, możemy postawić na influencer marketing i promowanie się przez polecenie osoby znanej. Gdy prowadzimy zaś sklep ze sztuką, warto wybrać reklamę internetową. Samo zamówienie poszczególnych typów reklam nie jest trudne, gdyż w sieci działa wielu specjalistów oraz agencji interaktywnych. Zajmą się one wszystkimi kwestiami za nas, a my będziemy mogli jedynie oczekiwać na nowych klientów do naszego sklepu czy biznesu. Dużym plusem jest szybkość promowania się w internecie. Zaczynając działania promocyjne w świecie realnym, przeważnie musimy czekać na efekty. W internecie możemy dowolnie zintensyfikować działania lub prowadzić je umiejętnie, uzyskując szybki odzew. Może być to powiadomienie dużej grupy osób z danej lokalizacji o promocji jednym kliknięciem np. publikując posta na Facebooku. Chcąc promować się w sieci, warto robić to również dlatego, że promocję internetową da się uruchomić w krótkim czasie. Systemy reklamowe takie jak FB Ads czy Google Ads umożliwiają wyemitowanie reklamy nawet w ciągu kilkunastu minut. Dodanie tekstów sponsorowanych czy dodanie wpisów reklamujących w sieci to również kwestia często godzin.

Adcube agencja SEO/SEM

Budowanie pozycji lokalnego lidera

Reklamując swój biznes lokalny w internecie poprzez pozycjonowanie stron, możemy również budować pozycję lokalnego lidera. Obecnie dobra opinia czy renoma w świecie realnym jest niewystarczająca. Z racji, iż wiele osób korzysta z internetu, tam również musimy być widoczni i posiadać dobre opinie. Tylko łącząc renomę lokalną i internetową, możemy stać się liderem branżowym. Jeśli w sieci będziemy często pojawiali się na reklamach oraz będziemy posiadali własną witrynę internetową, będziemy mogli liczyć na to, że wiele osób będzie nas uznawało za profesjonalną markę, która dba o każdy kanał sprzedaży. W sieci możemy prowadzić też intensywne działania reklamowe i promocyjne, a tym samym budować relacje z klientami czy odbiorcami. Obecnie jedynie posiadając witrynę internetową na wysokiej pozycji czy zadbane social media możemy cieszyć się profesjonalnym odbiorem. Jeśli taki osiągniemy, wzrośnie zaufanie do naszej marki, a wiele osób zdecyduje się na zakup produktów właśnie w naszym sklepie czy biznesie. Pozycja lidera branżowego to także większy zarobek, szybszy rozwój czy możliwość podniesienia cen ze względu na popyt. W takiej sytuacji otwierają się również nowe możliwości biznesowe i rozwojowe.

Komentarze (1)    dodaj komentarz »

  • Anonim

    Trudnię się sprzedażą gadżetów, moja marka akurat nie jest lokalna. Stawiam na reklamę w SM, czy na wystawianie się na targach dużo klientów zawsze mam po remadaysach to targi dedykowane dla branży reklamowej i druku. Mogę z nimi porozmawiać, dowiedzieć się czego potrzebują itd. Zobaczymy jak będzie w przyszłym roku i czy targi odbędą się w lutym jak to jest planowane.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.