Wiadomości z Zabrza

Masz dość swojego dotychczasowego zarządcy?

  • Dodano: 2014-06-16 07:00, aktualizacja: 2014-06-13 11:52
Często zdarza się tak, że jesteśmy w pułapce, z której wydaje nam się, że nie da się już wyjść, że tak musi być, że nic nie da się zmienić. Ale często jesteśmy w błędzie! Przejście do nowego zarządcy to wcale nie taka trudna sprawa. Wystarczy trochę chęci, determinacji, zdecydowania i wszystko zacznie się układać po naszej myśli!
 
 
Należy tylko zweryfikować obecny sposób zarządzania nieruchomością, co nam się podoba, a co nie, co jest szczególnie ważne w przypadku np. członków spółdzielni, którzy nie wiedzą, jak można skutecznie się wyodrębnić i zająć osobiście finansami danej nieruchomości. Należy mieć na uwadze, iż w chwili obecnej członkowie spółdzielni mający wyodrębnioną własność nie mają żadnych szans na weryfikowanie dokumentacji, a w szczególności finansów dot. danej nieruchomości, której są współwłaścicielami. Możliwość przenoszenia funduszu remontowego z jednej nieruchomości na drugą w ramach jednej spółdzielni uniemożliwia spłatę zadłużenia danej nieruchomości, co jest wysoce niekorzystne dla współwłaścicieli takiej nieruchomości, bowiem zadłużenie trwa latami, a spółdzielnie mają podstawy do tłumaczenia się, że na nowe remonty nie ma pieniędzy. 
 
 
Często spółdzielnie wykonują naprawy tzw. doraźne, które niejednokrotnie powodują niepotrzebne, często podwójne wydatkowanie kwot na wykonanie tej samej naprawy. Świadczy to jedynie o niegospodarności i bezzasadności wydawanych pieniędzy należących do właścicieli lokali.
 
 
Często też pomimo żądań właścicieli o podjęcie uchwały zwiększającej wysokość opłaty na część wspólną celem opłaty podatku od nieruchomości i tak nie są podejmowane, ani tym bardziej wprowadzane do porządku zebrań, bowiem stanowi to tylko dodatkowy problem dla zarządcy.
 
 
Ponadto pomimo obwiązujących przepisów ppoż, przeważnie budynki nie są wyposażane w gaśnice, co naraża nasze nieruchomości na dodatkowe niebezpieczeństwo w przypadku zaprószenia ogniem np. na poddaszach czy też w piwnicach, gdzie znaleźć można dużo materiałów łatwopalnych.
 
 
Dość nagminne jest również wynajmowanie garaży znajdujących się w obrębie działki naszej nieruchomości osobom, które z tą nieruchomością nie są w żaden sposób związane. Często zdarza się tak, że w ogóle nie są pobierane opłaty za wynajem takich garaży, a które to opłaty mogłyby stanowić dodatkowy przychód dla Wspólnoty. Ponadto, często pomimo żądań właścicieli, nie są podejmowane żadne działania zmierzające do zorganizowania miejsc parkingowych dla właścicieli lokali, a mimo istniejących możliwości w tym zakresie.
 
 
Stworzenie zatem Wspólnoty w takim przypadku nie jest aż takie trudne, ale należy wiedzieć od czego zacząć, jakie kroki przedsięwziąć, ażeby nasze cele zostały zrealizowane i osiągnięte. 
 
 
Podobnie rzecz się ma w przypadku tzw. „dużych zarządców”, którzy mają w zarządzaniu często kilkaset lub kilka tysięcy Wspólnot. Często zdarza się tak, że członkowie Wspólnot nie posiadają żadnego wpływu na procedurę czy też wybór wykonawcy danej usługi związanej z ich nieruchomością (którzy często wybierani są w sposób nieobiektywny), nie mają dostępu do rachunków bankowych, dokumentacji finansowo- księgowej czy administracyjnej. 
 
 
Dlatego też w takich przypadkach należałoby się zastanowić nad zmianą zarządcy, który będzie dbał o dobro Wspólnoty, a nie własne „dobra majątkowe”. 
 
 
Ważnym elementem współpracy jest bieżąca komunikacja z nowym zarządcą. Jeśli kontakt z nim jest łatwy, jeśli udostępnia całodobowe telefony alarmowe, na stronie internetowej można wysłać e-maila z pytaniem czy sugestią, to znaczy, że nie powinno być problemów. Rozliczenia i działania zarządcy powinny być klarowne dla wszystkich mieszkańców, także dla tych, którzy nie znają się na księgowości i zarządzaniu. Dlatego też tak istotna jest komunikacja. Jeśli zarządca jest otwarty, wykorzystuje różne, także nowoczesne narzędzia komunikacji, to dobry znak. Uczciwy zarządca w przypadku jakichkolwiek wątpliwości ze strony mieszkańców powinien w sposób przystępny wyjaśnić swoje działanie lub podać powód podjęcia takiej, a nie innej decyzji. 
 
 
Na koniec warto przypomnieć, że zarządzanie nieruchomością to nie tylko przykra dla członków Wspólnot konieczność uiszczania opłat za usługi. To także okazja na zwiększenie wartości posiadanej nieruchomości. Profesjonalne zarządzanie wpływa na wizerunek nieruchomości, jej prestiż, a to z kolei przekłada się na jej wartość rynkową. Czyste, zadbane bramy i klatki schodowe, chodniki, zieleń, piwnice, utrzymany w czystości wydzielony śmietnik – to wszystko jest istotnym czynnikiem wpływającym na systematyczny wzrost wartości nieruchomości. Dobry i doświadczony zarządza pozwoli obniżyć ogólne koszty utrzymania nieruchomości, sprowadzi na osiedle sprawdzone i pewne firmy, które lepiej wykonają usługi, a które dotychczas były świadczone na niskim poziomie.
 
 
Naprawdę warto przyłożyć się do poszukiwania zarządcy naszej nieruchomości. Przyniesie nam to nie tylko korzyści finansowe i materialne, ale również zapewni spokojny sen, gdyż będziemy wiedzieć, że nasza nieruchomość znajduje się w pewnych rękach.
 
 
Jeśli chcesz zapoznać się z naszą ofertą wejdź na stronę http://consensio.com.pl/oferta/nieruchomosci/ lub zadzwoń pod nr 32 244-30-79.
 

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zabrze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.