Wiadomości z Zabrza

Przebudowa torowiska w Biskupicach - podpisano umowę

  • Dodano: 2020-05-25 08:15, aktualizacja: 2020-05-25 07:25

Kolejny fragment sieci tramwajowej obsługiwanej przez linię nr 5 zostanie przebudowany.

Spółka Tramwaje Śląskie S.A. podpisała umowę z firmą KZN Rail Sp. z o.o. – generalnym wykonawcą prac wzdłuż ul. Bytomskiej w Zabrzu Biskupicach.

Nowe torowisko ma być w pełni gotowe za jedenaście miesięcy


W ramach realizowanego przez spółkę Tramwaje Śląskie S.A. projektu inwestycyjnego przewidziano modernizację siedmiu odcinków torowisk na terenie Zabrza. Aż cztery z nich obejmują torowiska, po których kursuje linia nr 5, łącząc Zabrze z Bytomiem. Jedno spośród tych czterech zadań – przy granicy z Bytomiem – jest zakończone, drugie – w samym śródmieściu – dobiega końca, a trzecie – w Biskupicach – rozpocznie się niebawem. Przeprowadzony przetarg wyłonił generalnego wykonawcę prac, którym została krakowska firma KZN Rail Sp. z o.o.

Zadanie pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Zabrzu, od ul. Zamkowej do ul. Szyb Franciszek wraz z pętlą Biskupice oraz z rozjazdami” obejmuje modernizację jednego kilometra dwutorowej linii wydzielonej z jezdni oraz pętli Biskupice – w sumie 2300 metrów toru pojedynczego.

Prace, które będzie realizować KZN Rail to niejako kontynuacja modernizacji torowiska wzdłuż ul. Bytomskiej, przeprowadzonej w poprzedniej perspektywie unijnej. Zmodernizowany wówczas fragment kończy się na przystanku Zabrze Zamkowa, przy stadionie Gwarka. Teraz pora na kontynuację. Linia nr 5 zyska kolejny fragment nowoczesnego torowiska, a prace wykona firma, która w Zabrzu jest już nieco zadomowiona – mówi Bolesław Knapik, prezes Zarządu Spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Faktycznie jest to kolejne zadanie programu inwestycyjnego spółki Tramwaje Śląskie S.A., które realizować będzie nasza spółka i kolejne, które wykonywane będzie na terenie Zabrza. To świadczy, że mimo technicznych wyzwań, z jakimi często spotykamy się na Śląsku, dobrze odnajdujemy się w tej lokalizacji. W tym konkretnym przypadku przebudowie ulegnie infrastruktura torowa oraz sieć trakcyjna z systemem sterowania i ogrzewania zwrotnic wraz z zabezpieczeniem istniejących instalacji elektroenergetycznych. Aby zminimalizować ograniczenia w komunikacji tramwajowej, na czas prowadzonych robót uruchomimy rozjazd technologiczny, tzw. rozjazd nakładkowy, w pobliżu skrzyżowania ul. Bytomskiej z ul. Zamkową. Umożliwi on utrzymanie ruchu tramwajowego od strony Zabrza w trakcie trwania inwestycji – tłumaczy Grzegorz Leszczyński, prezes KZN Rail Sp. z o.o.

Od strony Bytomia tramwaje będą dojeżdżać do pętli Biskupice, która przebudowana zostanie w ostatnim etapie prac, gdy ruch tramwajowy będzie mógł być prowadzony już po nowym torowisku. Modernizacja obejmie również perony przystanków: Biskupice Zamkowa, Biskupice Ziemska i Biskupice pętla.

Zadanie pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Zabrzu, od ul. Zamkowej do ul. Szyb Franciszek wraz z Pętlą Biskupice oraz z rozjazdami” jest elementem „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Wartość prac określona w umowie to niespełna 14,5 mln zł netto.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zabrze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również