W najbliższy poniedziałek (2 września) rozpoczną się roboty naprawcze południowej części jezdni w ciągu Drogowej Trasy Średnicowej (DTŚ) na Zabrzańskim odcinku drogi w kierunku Katowic.
Etap IV prac remontowych na DTŚ w Zabrzu
W związku z prowadzoną organizacją ruchu jezdnia południowa zostanie zamknięta, a ruch przekierowany zostanie na jezdnię północną (w stronę Gliwic), po jednym pasie jazdy w każdym kierunku. Aby zapewnić ciągłość prac naprawczych zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu.
Organizacja ruchu dla IV etapu remontu przedstawia się następująco:

- otwarty zostanie wjazd na DTŚ z ronda Sybiraków w kierunku Gliwic
- możliwy będzie zjazd z DTŚ na rondo Sybiraków jadąc od strony Katowic
- zamknięty będzie zjazd z DTŚ na rondo Sybiraków jadąc od Gliwic. Pierwszy zjazd z DTŚ w Zabrzu będzie możliwy przy węźle Rymera
- węzeł drogowy w rejonie ul. Roosevelta będzie częściowo zamknięty
Zmiany w organizacji ruchu
Kierujący jadący od strony Katowic będą mieli możliwość zjazdu z DTŚ w kierunku ronda łączącego ulicę Roosevelta z ulicą Sikorskiego w Gliwicach. Będzie możliwy wjazd na DTŚ z tego ronda. Natomiast zamknięty będzie zjazd z rejonu węzła Roosevelta na DTŚ w kierunku Katowic.
W okolicy węzła drogowego Roosevelta ruch pojazdów zostanie przekierowany na jezdnię dla przeciwnego kierunku ruchu (kierunek do Gliwic).
Przebieg i cel prac remontowych
Jak informuje w swoich Aktualnościach Miejski Zarząd Dróg w Zabrzu, zasadnicze roboty naprawcze dla wszystkich czterech etapów potrwają do 6 miesięcy.
Urząd Miasta w Zabrzu prosi o ostrożną jazdę i stosowanie się do obowiązującej organizacji ruchu.
Od 10 czerwca rozpoczęły się roboty naprawcze jezdni w ciągu DTŚ w Zabrzu na odcinku od ronda Sybiraków do węzła Roosevelta (jezdnia północna – kierunek Gliwice).
Przyjęty sposób naprawy obejmował czynności frezowania nawierzchni w celu jej wyrównania, pomiar ugięć metodą FWD, miejscowe wzmocnienie nawierzchni, wymianę całej nawierzchni na najbardziej zdeformowanych odcinkach nawierzchni oraz uszczelnienie przylegających do jezdni terenów zielonych w celu zapobieżenia przenikania wody w głąb nasypu. Miejscami na obecnie remontowanym odcinku część robót już została wykonana i dzisiaj układana jest warstwa podbudowy bitumicznej.
Następnie w roku 2025, po okresie obserwacji, wykonaniu ponownego pomiaru ugięć i upewnieniu się, że kolejne deformacje nie występują, planuje się wykonanie warstwy ścieralnej.