Wiadomości z Zabrza

Od poniedziałku 2 września utrudnienia w ciągu DTŚ w Zabrzu!

  • Dodano: 2024-08-29 09:00

W najbliższy poniedziałek (2 września) rozpoczną się roboty naprawcze południowej części jezdni w ciągu Drogowej Trasy Średnicowej (DTŚ) na Zabrzańskim odcinku drogi w kierunku Katowic.

Etap IV prac remontowych na DTŚ w Zabrzu

W związku z prowadzoną organizacją ruchu jezdnia południowa zostanie zamknięta, a ruch przekierowany zostanie na jezdnię północną (w stronę Gliwic), po jednym pasie jazdy w każdym kierunku. Aby zapewnić ciągłość prac naprawczych zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu.


Organizacja ruchu dla IV etapu remontu przedstawia się następująco:

Źródło: https://mzd.miastozabrze.pl/images/TOR_DT-prace_naprawcze_etap_IV.jpg
  • otwarty zostanie wjazd na DTŚ z ronda Sybiraków w kierunku Gliwic
  • możliwy będzie zjazd z DTŚ na rondo Sybiraków jadąc od strony Katowic
  • zamknięty będzie zjazd z DTŚ na rondo Sybiraków jadąc od Gliwic. Pierwszy zjazd z DTŚ w Zabrzu będzie możliwy przy węźle Rymera
  • węzeł drogowy w rejonie ul. Roosevelta będzie częściowo zamknięty

Zmiany w organizacji ruchu

Kierujący jadący od strony Katowic będą mieli możliwość zjazdu z DTŚ w kierunku ronda łączącego ulicę Roosevelta z ulicą Sikorskiego w Gliwicach. Będzie możliwy wjazd na DTŚ z tego ronda. Natomiast zamknięty będzie zjazd z rejonu węzła Roosevelta na DTŚ w kierunku Katowic.

W okolicy węzła drogowego Roosevelta ruch pojazdów zostanie przekierowany na jezdnię dla przeciwnego kierunku ruchu (kierunek do Gliwic).

Przebieg i cel prac remontowych

Jak informuje w swoich Aktualnościach Miejski Zarząd Dróg w Zabrzu, zasadnicze roboty naprawcze dla wszystkich czterech etapów potrwają do 6 miesięcy.

Urząd Miasta w Zabrzu prosi o ostrożną jazdę i stosowanie się do obowiązującej organizacji ruchu.

Od 10 czerwca rozpoczęły się roboty naprawcze jezdni w ciągu DTŚ w Zabrzu na odcinku od ronda Sybiraków do węzła Roosevelta (jezdnia północna – kierunek Gliwice).

Przyjęty sposób naprawy obejmował czynności frezowania nawierzchni w celu jej wyrównania, pomiar ugięć metodą FWD, miejscowe wzmocnienie nawierzchni, wymianę całej nawierzchni na najbardziej zdeformowanych odcinkach nawierzchni oraz uszczelnienie przylegających do jezdni terenów zielonych w celu zapobieżenia przenikania wody w głąb nasypu. Miejscami na obecnie remontowanym odcinku część robót już została wykonana i dzisiaj układana jest warstwa podbudowy bitumicznej.

Następnie w roku 2025, po okresie obserwacji, wykonaniu ponownego pomiaru ugięć i upewnieniu się, że kolejne deformacje nie występują, planuje się wykonanie warstwy ścieralnej.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zabrze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również