Użytkownicy aplikacji Mobilny ŚKUP od 4 stycznia mają możliwość zakupu biletów okresowych. Do tej pory za pomocą telefonu komórkowego można było kupować jedynie bilety jednorazowe poprzez zewnętrzne aplikacje.
Aplikacja ta działa od kwietnia 2020 roku
Umożliwia zakup każdego biletu z taryfy Zarządu Transportu Metropolitalnego. Jej uruchomienie miało związek z pierwszą falą pandemii, ponieważ miała ona na celu ograniczenie potencjalnego zagrożenia zarażenia się koronawirusem. Z aplikacji może korzystać każda osoba posiadająca Kartę ŚKUP. Wystarczy zalogować się w aplikacji podając numer karty lub login i hasło.
W aplikacji Mobilny ŚKUP możemy kupić następujące bilety:
- 30-dniowe i 90-dniowe;
- 30-dniowe Metrobilety – wspólną ofertę ZTM i Kolei Śląskich;
- Bilety wieloprzejazdowe ważne przez 180 dni;
- Bilety dzienne (ważne do północy dnia, w którym zostały kupione),
- Bilety 24-godzinne (ważne przez 24 godziny i uprawniające do przejazdu liniami autobusowymi na lotnisko);
- Bilety jednorazowe – w tym również bilety grupowe umożliwiające przejazd do 5 osób w grupie.
Mobilny ŚKUP umożliwia dwie opcje zakupu biletów – „kup i jedź” oraz „zakup biletu”
W przypadku opcji „kup i jedź” zakupiony bilet jest od razu aktywny po dokonaniu płatności, a jego weryfikacja odbywa się poprzez kod QR na ekranie aplikacji. Opcja „zakup biletu” wymaga posiadania telefonu komórkowego obsługującego moduły NFC. W tym przypadku trzeba zapisać kupiony bilet na Karcie ŚKUP. Nie ma konieczności zapisywania na karcie biletów okresowych od wskazanej daty i metrobiletów (dedykowanych na kartę spersonalizowaną), ponieważ będą się one wyświetlać w formie kodu QR na ekranie aplikacji.
Dodatkowo aplikacja Mobilny ŚKUP umożliwia między innymi sprawdzenie rozkładów jazdy autobusów, tramwajów i trolejbusów oraz zgłoszenie awarii pojazdu lub reklamacji.