Odwołane zostały targi, pokazy, konferencje, imprezy i spotkania biznesowe. To na nich zazwyczaj pozyskuje się najwięcej klientów. W związku z epidemią coraz więcej biznesów przenosi budżety marketingowe na działania w internecie.
Co możesz zrobić dla swojego biznesu?
Przede wszystkim zaczęliśmy częściej korzystać z internetu - zamawiamy zakupy i kupujemy usługi nie wychodząc z domu. Dlatego punktem pierwszym jest sprawdzenie Twojej strony internetowej. Czy jest estetyczna i użyteczna? Czy klienci się na niej nie gubią? Czy zawiera wszystkie informacje o Twoich produktach? Jeśli masz sklep internetowy - czy składanie zamówień jest intuicyjne? Jeśli na któreś z pytań odpowiedziałeś "nie", masz wiele do poprawienia. Jeśli Twoja strona działa poprawnie, sprawdź jaki przynosi ruch. Czy jest widoczna w wyszukiwarce Google? Jeśli ruch jest niewielki, musisz zainwestować w pozycjonowanie albo płatne kampanie reklamowe. Dzięki temu zyskasz ruch na stronie, a przez to klientów.
Pozycjonowanie, czyli pojaw się w wynikach wyszukiwarki Google
Coraz więcej osób szuka w Google fraz związanych z pozycjonowaniem. "Pozycjonowanie stron Katowice", "pozycjonowanie stron www" mają po kilkaset wyszukiwań miesięcznie. Powodem jest duża opłacalność takich działań. Dzięki temu, że nasza strona pojawi się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google na najczęściej wyszukiwane frazy kluczowe, możemy zyskać tysiące osób wchodzących na stronę, w tym potencjalnych klientów. Nawet jeśli nie dokonają zakupu od razu, zapamiętają Twoją markę i wrócą później, w wybranym przez siebie czasie.
Wyszukiwarka Google wzbudza zaufanie. To tutaj znajdujemy odpowiedzi na nasze problemy i pytania. Z tego powodu wyniki wyszukiwania nie są traktowane jako reklama, a użytkownicy nie czują się jako odbiorcy strategii marketingowych. Dlatego jeśli chcesz zbudować długotrwały autorytet w sieci i pozyskiwać zapytania przez internet, pozycjonowanie będzie bardzo dobrym rozwiązaniem.
Kampanie reklamowe w celu zwiększenia sprzedaży
Płatne reklamy w Google mogą przynieść świetne rezultaty i gwałtownie zwiększyć sprzedaż na Twojej stronie zaledwie w kilka dni. Do wyboru masz sieć wyszukiwania, czyli płatne pojawienie się w wyszukiwarce Google na konkretne frazy wpisywane przez użytkowników, oraz sieć reklamową, czyli banery wyświetlane na innych stronach. Takie działania reklamowe dobrze sprawdzają się zarówno do zwiększenia wizerunku marki, jak i do zwiększenia sprzedaży podczas wyprzedaży i promocji. Najlepiej sprawdzają się działania dwutorowe – pozycjonowanie oraz kampanie reklamowe.