Komunikat dotyczący funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Zabrzu

Czas czytania: 3 min.

W dalszym ciągu w trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników, Urząd Miejski w Zabrzu nie prowadzi w pełnym zakresie bezpośredniej, ogólnodostępnej obsługi klientów (związanej z osobistą wizytą w Urzędzie).

 

Przy wejściu do budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Powstańców Śląskich 5-7 znajduje się tymczasowa skrzynka podawcza, do której mieszkańcy mogą składać dokumenty. Potwierdzenie złożenia dokumentu można uzyskać w Punkcie Obsługi Klienta przy ul. Powstańców Śląskich 5-7.

W sprawach, w których niezbędna jest osobista wizyta w Urzędzie, należy telefonicznie umówić spotkanie na konkretny dzień i godzinę. Dotyczy to spraw z zakresu: rejestracji stanu cywilnego, ewidencji ludności i dowodów osobistych, wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych, administracji architektoniczno-budowlanej, ochrony środowiska, korzystania z wód w zakresie zgody wodnoprawnej, świadczenia usług komunalnych oraz obsługi wpisów do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Konieczność umówienia telefonicznej wizyty w Urzędzie nie dotyczy spraw związanych z przeprowadzeniem wyborów na Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej (uzyskanie zaświadczenia o prawie do głosowania, dopisanie do spisu wyborców, dopisanie do rejestru wyborców, głosowanie korespondencyjne).

Od 5 czerwca br. można odbierać Karty Dużej Rodziny, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu odbioru. W tej sprawię prosimy o kontakt z Wydziałem Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej pod nr telefonu (32) 37 33 521.

Urząd Miejski w Zabrzu na czas przejściowy czynny jest w godzinach 7.30-15.30, a Punkt Obsługi Klienta w Centrum Handlowym M1 jest nieczynny.

Od 15 czerwca br. w poniedziałki Urząd będzie czynny do godziny 17 (obsługa ostatniego klienta rozpoczynać się będzie o godzinie 16.45).

Kasy Główne Urzędu są czynne w godzinach 7.30-17.00 w poniedziałki, od wtorku do piątku 7.30-15.00.

Przypominamy, że została uruchomiona specjalna infolinia pod numerami telefonów (32) 37 33 499, (32) 37 33 588 oraz (32) 37 33 300, gdzie urzędnicy udzielają informacji o formie załatwiania spraw w Urzędzie.

Szczegółowe informacje o sprawach, które można załatwić elektronicznie znajdują się pod adresem: www.bip.um.zabrze.pl w zakładce „Urząd Miejski” -> „Elektroniczna skrzynka podawcza”.

W załączeniu – lista spraw, które w Urzędzie Miejskim w Zabrzu można załatwić drogą telefoniczną, elektroniczną lub pocztą tradycyjną. Zestawienie nie obejmuje spraw, które mogą zostać rozpoczęte drogą elektroniczną, ale wymagają obligatoryjnego stawiennictwa w Urzędzie, żeby taką sprawę uznać za załatwioną.

Sylwia Machowska
Źródło: UM Zabrze

Komentarze (3) DODAJ

To jest sprawa do elektrowni na ul.G.Fitelberga nr 38 od kilku miesięcy oświetlenie na słupie nie działa prawidłowo (lampa gaśnie i ponownie zapala się) proszę o interwencjęMieszkaniec02-07-2020
wiesław j
urząd zamknięty ciekawe kto zajmuje się lasami komunalnymi młode posadzone drzewka nie są koszone wszystko zarosło składnica nie działa a ścieżki zarastają ciekawe co na to wojewoda śl
mieszkanka zabrza
Urząd dla petentów zamknięty ale pracownicy po Platanie i innych sklepach chodzą w czasie pracy
wit

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe