Wiadomości z Zabrza

Komunikat dotyczący funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Zabrzu

  • Dodano: 2020-06-10 08:45, aktualizacja: 2020-06-10 08:49

W dalszym ciągu w trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników, Urząd Miejski w Zabrzu nie prowadzi w pełnym zakresie bezpośredniej, ogólnodostępnej obsługi klientów (związanej z osobistą wizytą w Urzędzie).

Przy wejściu do budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Powstańców Śląskich 5-7 znajduje się tymczasowa skrzynka podawcza, do której mieszkańcy mogą składać dokumenty. Potwierdzenie złożenia dokumentu można uzyskać w Punkcie Obsługi Klienta przy ul. Powstańców Śląskich 5-7.

W sprawach, w których niezbędna jest osobista wizyta w Urzędzie, należy telefonicznie umówić spotkanie na konkretny dzień i godzinę. Dotyczy to spraw z zakresu: rejestracji stanu cywilnego, ewidencji ludności i dowodów osobistych, wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych, administracji architektoniczno-budowlanej, ochrony środowiska, korzystania z wód w zakresie zgody wodnoprawnej, świadczenia usług komunalnych oraz obsługi wpisów do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Konieczność umówienia telefonicznej wizyty w Urzędzie nie dotyczy spraw związanych z przeprowadzeniem wyborów na Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej (uzyskanie zaświadczenia o prawie do głosowania, dopisanie do spisu wyborców, dopisanie do rejestru wyborców, głosowanie korespondencyjne).

Od 5 czerwca br. można odbierać Karty Dużej Rodziny, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu odbioru. W tej sprawię prosimy o kontakt z Wydziałem Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej pod nr telefonu (32) 37 33 521.

Urząd Miejski w Zabrzu na czas przejściowy czynny jest w godzinach 7.30-15.30, a Punkt Obsługi Klienta w Centrum Handlowym M1 jest nieczynny.

Od 15 czerwca br. w poniedziałki Urząd będzie czynny do godziny 17 (obsługa ostatniego klienta rozpoczynać się będzie o godzinie 16.45).

Kasy Główne Urzędu są czynne w godzinach 7.30-17.00 w poniedziałki, od wtorku do piątku 7.30-15.00.

Przypominamy, że została uruchomiona specjalna infolinia pod numerami telefonów (32) 37 33 499, (32) 37 33 588 oraz (32) 37 33 300, gdzie urzędnicy udzielają informacji o formie załatwiania spraw w Urzędzie.

Szczegółowe informacje o sprawach, które można załatwić elektronicznie znajdują się pod adresem: www.bip.um.zabrze.pl w zakładce „Urząd Miejski” -> „Elektroniczna skrzynka podawcza”.

W załączeniu - lista spraw, które w Urzędzie Miejskim w Zabrzu można załatwić drogą telefoniczną, elektroniczną lub pocztą tradycyjną. Zestawienie nie obejmuje spraw, które mogą zostać rozpoczęte drogą elektroniczną, ale wymagają obligatoryjnego stawiennictwa w Urzędzie, żeby taką sprawę uznać za załatwioną.

Zobacz także

Komentarze (3)    dodaj komentarz »

  • Wiesław J

    To jest sprawa do elektrowni na ul.G.Fitelberga nr 38 od kilku miesięcy oświetlenie na słupie nie działa prawidłowo (lampa gaśnie i ponownie zapala się) proszę o interwencjęMieszkaniec02-07-2020

  • mieszkanka Zabrza

    urząd zamknięty ciekawe kto zajmuje się lasami komunalnymi młode posadzone drzewka nie są koszone wszystko zarosło składnica nie działa a ścieżki zarastają ciekawe co na to wojewoda śl

  • Wit

    Urząd dla petentów zamknięty ale pracownicy po Platanie i innych sklepach chodzą w czasie pracy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zabrze.com.pl.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.