Przebudowa wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Roosevelta (wiadukt łączący Zabrze z Sośnicą) miała zakończyć się do końca listopada br. Okazuje się, że prace potrwają dłużej. Miejski Zarząd Dróg w Zabrzu rozwiewa wątpliwości i spekulacje mieszkańców.
Przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Roosevelta
Na początku listopada 2021 roku rozpoczęła się przebudowa wiaduktu nad torami PKP w ciągu ul. Roosevelta. Zgodnie z projektem, na miejscu starego wiaduktu powstanie nowy, o konstrukcji prefabrykowanej. Odtworzony zostanie nasyp, nawierzchnia drogowa oraz ciągi pieszo-rowerowe. Według wstępnych ustaleń wiadukt miał być gotowy już w drugiej połowie 2022 roku, jednak ze względu na kolizję starych fundamentów przyczółków wiaduktu z torami, którą stwierdzono dopiero podczas prac rozbiórkowych w styczniu 2022 roku, prace na wiele miesięcy zostały wstrzymane i trzeba było opracować nową dokumentację techniczną. Prace ponownie ruszyły we wrześniu zeszłego roku. Według przekazywanych informacji wiadukt miał być gotowy do końca listopada br.
Okazuje się, że w piątek 24 listopada wykonawca przebudowy zawnioskował o przedłużenie terminu na zakończenie prac. Swój wniosek uzasadnił wystąpieniem przeszkód wpływających na realizację inwestycji. Jak zauważa Miejski Zarząd Dróg w Zabrzu, do tego dnia wykonawca nie zgłaszał potrzeby przesunięcia terminu, który zawarty był w umowie.
– Złożony przez Wykonawcę wniosek jest aktualnie analizowany przez nadzór inwestorski, który po zakończeniu analizy zdecyduje o tym, czy wniosek jest zasadny i o ile zostanie przedłużony termin realizacji robót – przekazuje Miejski Zarząd Dróg w mediach społecznościowych.
W ocenie nadzoru budowlanego możliwy termin oddania obiektu do użytku to styczeń 2024 roku. Pod uwagę brane były technologie niezbędnych robót oraz warunki pogodowe. Termin nadal może ulec zmianie.
– Bardzo prosimy, żeby nie traktować tej informacji jako „zapewnienia”, ponieważ w inwestycjach często bywa tak, że terminy się zmieniają. Z różnych powodów. Dlatego też, MZD nie zapewnia, tylko informuje o stanie faktycznym prowadzonych inwestycji. I będziemy to robić nadal – tłumaczy MDZ.
Na jakim etapie są prace?
Aktualnie przebudowa wiaduktu jest zakończona w 95%. Wykonane zostały podpory, ustrój nośny, dylatacje modułowe oraz izolacja ustroju nośnego. Obecnie realizowane są roboty związane z kapami chodnikowymi i wymianą barier drogowych.