Kibice Górnika Zabrze z pewnością zauważyli brak logo NMC na strojach zawodników podczas ostatniego meczu. Firma NMC, która przez dekadę była kluczowym sponsorem klubu, wycofała swoje wsparcie finansowe. Powód? Brak perspektyw rozwoju klubu z powodu niewystarczającej infrastruktury.
Brak logo NMC na koszulkach wzbudza pytania
Bogdan Kmiecik, prezes i właściciel Górnika Zabrze, wyjaśnił tę sytuację:
– Firma NMC po latach wycofała się z inwestowania środków finansowych w nasz klub. Przyczyna jest jedna. W najbliższych latach nie widać wielkich szans na rozwój, co wiąże się przede wszystkim z brakiem perspektywy gry w hali pozwalającej myśleć o zrobieniu kolejnego kroku w budowie coraz silniejszego klubu. Widząc to, NMC uznało, że nie osiągnie większych, wymiernych korzyści marketingowych z promowania własnej marki poprzez klub. Szanujemy tę decyzję. Górnik przez ponad dekadę, krok po kroku, piął się w górę na mapie nie tylko krajowej piłki ręcznej. Za tym szła wiara, że dostaniemy wsparcie w postaci stworzenia lepszych warunków rozwoju, z korzyścią także dla kibiców i sponsorów. Niestety, nic w tym względzie się nie dzieje. Nie widać nawet nadziei zmiany na lepsze. Stąd taka decyzja naszego wieloletniego partnera. Mogę podziękować NMC za lata wsparcia, ale ten etap dobiegł końca. Mamy dziś wolne miejsce na przodzie koszulki i pracujemy nad tym, by znaleźć nowego partnera – tłumaczy Bogdan Kmiecik.
Poszukiwania nowego sponsora
Prezes podkreślił, że klub będzie kontynuować działania mające na celu znalezienie nowego partnera, którego logo mogłoby zająć miejsce na przodzie koszulki. Brak wsparcia ze strony NMC nie oznacza jednak zahamowania ambicji Górnika.