Szkoła Podstawowa Nr 17 im. Bohaterów Westerplatte posiada prezentację w katalogu firm portalu miejskiego Zabrza od 2005 roku. Czy polecasz tą firmę? Dodaj opinię w portalu miejskim.
Katalog firm
dodaj firmę
PROGRAM WYCHOWAWCZY
SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 17
im. Bohaterów Westerplatte
W ZABRZU
Program Wychowawczy Szkoły Podstawowej nr 17 w Zabrzu został opracowany przez zespół nauczycieli po wcześniejszym rozpoznaniu potrzeb uczniów, oczekiwań rodziców i ewaluacji obowiązującego w latach: 2004/2005, 2005/2006, 2006/2007 Programu Wychowawczego.
Program Wychowawczy naszej szkoły uwzględnia również działania ujęte w "Szkolnym Programie Profilaktyki", oraz programach: „Supełek”, „Spójrz inaczej”, „Moja mała ojczyzna Śląsk”, „Coraz lepiej poznaję siebie”, „To, co sercu najbliższe – edukacja ekologiczna”, „Szkoła bez przemocy”.
NADRZĘDNY CEL WYCHOWANIA
Kształtowanie u uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie. Chociaż podstawowym prawem i obowiązkiem w szkole jest nauka i uczestniczenie w zajęciach, to szkoła czy tego chce, czy też nie, wychowuje – wspiera rodziców w ich oddziaływaniach wychowawczych. Zgodnie z założeniami reformy oświaty szkoła podstawowa kładzie nacisk na aktywność ucznia, a co za tym idzie na umiejętność uczenia się, poprawnej komunikacji, myślenia, współpracy i planowania działań. Podkreśla się ogromne znaczenie nauczyciela w rozwijaniu u uczniów samodzielności i potrzeby samorozwoju, a także kształtowania takich wartości jak: szacunek, odpowiedzialność, wolność, prawda, dobro i piękno. Innym ważnym aspektem wychowania w szkole jest rozwijanie umiejętności godzenia dobra własnego z dobrem innych.
Praca wychowawcza nauczycieli to głównie:
• stała i systematyczna współpraca z rodzicami uczniów,
• zapewnienie uczniom i ich rodzicom wszechstronnej informacji na temat wymagań stawianych przez szkołę, podejmowanychprzez nią działań oraz osiągnięć uczniów,
• rozbudzanie zainteresowań, służenie pomocą, wspieranie radą,
• uczenie dzieci rozwiązywania problemów, konfliktów i umacniania poczucia własnej wartości,
• uczenie dzieci wchodzenia w relacje społeczne, które nie będą zagrażać bezpieczeństwu psychicznemu i fizycznemu,
• realizowanie założeń wychowawczych także poprzez swoje własne - indywidualne programy, które jednak wynikają z założeńwspólnych dla całej szkoły,
• rozwiązywanie na bieżąco problemów wychowawczych.
Współdziałanie rodziców z nauczycielami w zakresie wychowania:
• wspólne kształtowanie postawy ucznia,
• cykliczne (co 3 lata) przeprowadzanie ankiet w klasach: I, IV i VI co do oczekiwań rodziców wobec szkoły oraz oceny pracy wychowawczej szkoły, współpracy ze szkołą,
• wspólne kształtowanie postawy ucznia,
• udział rodziców w spotkaniach klasowych, zebraniach, prelekcjach,
• wspólne rozwiązywanie problemów klasowych,
• udział rodziców w uroczystościach klasowych, szkolnych, wycieczkach,
• współpraca przy organizacji Kiermaszu Bożonarodzeniowego, Kiermaszu Wielkanocnego i Kiermaszu Walentynkowego i WOŚP,
• dbanie o odpowiedni strój i wygląd dziecka oraz pomaganie mu w obowiązkach życia rodzinnego i szkolnego.
METODY I FORMY PRACY
Metody pracy i sposoby działania:
• tematycznie związane z problematyką Programu Wychowawczego zajęcia z wychowawcą,
• warsztaty (dla nauczycieli, rodziców) tematycznie związane z założeniami Programu Wychowawczego,
• ujednolicony styl spotkań klasowych z rodzicami,
• działalność Samorządu Uczniowskiego,
• działalność kół zainteresowań,
• program zajęć wyrównawczych, korekcyjno-kompensacyjnych,
• działalność świetlicy szkolnej,
• wycieczki turystyczno-krajoznawcze,
• wyjścia do: kina, teatru, opery,
• zajęcia sportowe,
• korzystanie z miejsca zabaw w szkole dla uczniów klas I-III,
• konkursy,
• zabawy, dyskoteki,
• scenki rodzajowe,
• zajęcia artystyczne, kulturalne,
• pisemko szkolne,
• zajęcia w pracowni komputerowej,
• apele,
• kiermasze,
• gazetki, ekspozycje w klasach i na korytarzu szkolnym,
• współpraca z policją, sądem, Strażą Miejską, PPP,
• dane z monitoringu.
Formy pracy:
• praca zbiorowa,
• praca w grupach,
• praca indywidualna.
PRIORYTETOWE CELE WYCHOWANIA (ZAŁOŻENIA, PRZESŁANIA)
1. Szacunek dla języka, kultury i tradycji.
2. Nawyki dobrego zachowania i komunikowania się z rówieśnikami oraz dorosłymi.
3. Wiara we własne możliwości i rozwijanie swoich zainteresowań.
4. Umiejętność zachowania się w sytuacjach trudnych.
5. Pełnienie ról społecznych oraz odpowiedzialność za środowisko.
6. Troska o zdrowie i bezpieczeństwo oraz zagospodarowanie czasu wolnego.
RYS HISTORYCZNY
Szkoła Podstawowa Nr 17 im. Bohaterów Westerplatte posiada prezentację w katalogu firm portalu miejskiego Zabrza od 2005 roku. Czy polecasz tą firmę? Dodaj opinię w portalu miejskim.
Uczniowie z SP nr 17 zdawali egzamin na kartę rowerową
Wczoraj policjanci zabrzańskiej drogówki egzaminowali uczniów podczas praktycznego egzaminu na kartę rowerową.
Redakcja portalu nie odpowiada za prawidłowość danych teleadresowych, treści ofert zamieszczonych w katalogu firm, oraz wiadomości wysyłane poprzez formularz kontaktowy.