Wiadomości z Zabrza

Wizytówka firmy na mapach Google. Jak zwiększyć jej popularność?

  • Dodano: 2022-02-22 08:45, aktualizacja: 2022-02-25 10:02

Wyszukiwarka Google to jeden z najlepszych sposobów na promocję swojej firmy w internecie. Warto tylko znać podstawowe zasady pozycjonowania, aby sprawić, że wizytówka firmy w Google Maps będzie rozpoznawalna przez klientów.

Dla kogo jest wizytówka w Google Maps? O wizytówce w Google Maps powinni pomyśleć wszyscy, którym zależy na promocji swojego biznesu i tym samym jego rozwoju. Będzie to rozwiązanie, które sprawdzi się szczególnie dobrze w przypadku restauracji, kawiarni czy salonów urody. Dzięki wizytówce firmy w Google Maps, klienci zobaczą dany lokal jako znajdujący się w pobliżu nich, co sprawi, że zechcą go odwiedzić. Dodatkowo będzie można w łatwy sposób poznać informacje na temat firmy, jej działania i oferowanych usług, a także zapoznać się z opiniami innych klientów.

O czym pamiętać zakładając wizytówkę w Google Maps?

Pierwsza ważna sprawa to stworzenie odpowiedniego opisu firmy i oferowanych produktów. Opis nie może być zbyt długi, powinien jednak zawierać wszystko to, co najważniejsze, skupiając się na odpowiednich słowach kluczowych będących frazami najczęściej wyszukiwanymi przez potencjalnych klientów. W wizytówce trzeba też poinformować klientów o swojej ofercie. Bardzo ważne będą również zdjęcia oraz filmy, dlatego warto je zamieścić, mogą to być np. zdjęcia lokalu i oferowanych produktów czy filmy np. z organizacji w restauracji jakiegoś eventu. W wizytówce Google można też informować klientów np. o promocjach czy nowych usługach w ofercie. Ważna będzie też np. informacja o nowych godzinach otwarcia np. w długi weekend. Warto pamiętać, że wizytówka musi zawierać nie tylko nazwę firmy, ale też frazę, która łatwo pomoże zidentyfikować, czym firma się zajmuje i jakie usługi oferuje. Aby wizytówkę danej firmy łatwiej było odnaleźć w internecie, warto pomyśleć o jej odpowiednim pozycjonowaniu.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to nic innego, jak zwiększenie popularności wizytówki swojej firmy i sprawienie, że będzie się ona wyświetlać na wyższych miejscach w wyszukiwarce Google, a tym samym potencjalnym klientom łatwiej będzie do niej dotrzeć. Nawet jeśli klienci nie będą szukać akurat tej konkretnej firmy, to trafią do niej dzięki Google Maps, które wskaże im firmę jako najbliższą w dalej lokalizacji lub oferującą poszukiwane produkty. Im więcej informacji o danej firmie, tym większa szansa, że zostanie ona znaleziona i zauważona. Klienci dowiedzą się z wizytówki m.in. o działalności danej firmie, oferowanych produktach czy dokładnej lokalizacji. Dzięki dobremu pozycjonowaniu potencjalni klienci łatwo odnajdą daną firmę i uzyskają informację, jak najszybciej tam dojechać. Mapa Google ułatwi im również szybki kontakt z firmą, jeśli właściciel wizytówki uzupełni ją o numer kontaktowy i adres strony internetowej. Na czym dokładnie polega pozycjonowanie w Google Maps można dowiedzieć się z artykułu https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/685/na-czym-polega-pozycjonowanie-w-google-maps Lepsze pozycjonowanie, to więcej potencjalnych klientów, wyższy ruch na stronie internetowej czy zdecydowanie większa liczba komentarzy na temat firmy i produktów. Wszystko to pomoże zbudować markę danej firmy i rozbudować bazę jej klientów.

Jak odpowiednio spozycjonować wizytówkę?

Przede wszystkim warto odpowiednio ustawić lokalizację firmy, skupiając się zarówno na dokładnym adresie, z podaniem ulicy i numeru lokalu, jak i na wskazaniu dzielnicy, w której lokal się znajduje. Ważne będzie też zgromadzenie opinii klientów, im wyżej oceniana firma, tym jej większa popularność w Google. Tworząc wizytówkę Google warto też odpowiednio dobrać kategorie i tzw. atrybuty. Oprócz kategorii głównej, warto też podać jak najwięcej kategorii pobocznych, które są powiązane z daną działalnością, im więcej kategorii, tym więcej możliwości, że wizytówka zostanie odnaleziona. Zastanawiając się nad wyborem kategorii, można sprawdzić wcześniej, jakimi kategoriami posługuje się konkurencja i zdecydować się na podobne. Zawsze warto jednak postawić na przynajmniej jedną unikalną kategorię, która otworzy drzwi do nowej grupy klientów. Warto też uzupełnić wizytówkę o dodatkowe informacje o firmie np. że restauracja oferuje dania wegetariańskie, że goście salonu kosmetycznego mogą skorzystać z darmowych miejsc parkingowych, a warsztat samochodowy oferuje mycie auta gratis. Wizytówka powinna być pełna słów kluczowych. np. opisywać produkty używając słów kluczowych, które najlepiej definiują ofertę oraz świetnie dopasują się do tego czego i jak szukają w Google potencjalni klienci. Najskuteczniejsze słowa kluczowe to te, które najczęściej prowadzą klientów do wizytówki. Wszystkie informacje na wizytówce muszą być prawdziwe i zgodne z rzeczywistością, warto więc dokładnie sprawdzić, czy wszystkie dane na pewno się zgadzają. Dzięki temu algorytm Google odpowiadający za pozycjonowanie będzie mógł dopasować content wizytówki do haseł wyszukiwanych przez klientów i tym samym zwiększyć szanse jej znalezienia. Ponieważ w internecie wiele jest firm, które oferują podobne usługi i których wizytówki w Google Maps wyglądają podobnie, warto czymś się wyróżnić i sprawić, że nasza wizytówka będzie bardziej unikalna i tym samym często wyświetlana przez użytkowników.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zabrze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.