Prowadząc działania marketingowe w internecie, chcemy, aby nasza strona internetowa znajdowała się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Wtedy budujemy swoją rozpoznawalność w sieci. Do osiągnięcia takiego celu przybliża nas pozycjonowanie stron internetowych. Z tego artykułu dowiesz się, na czym ono polega.
Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych realizuje szereg zadań związanych z budową witryny, jej strukturą oraz zawartością. Na podstawie tych działań wykonywana jest optymalizacja, która ma doprowadzić do pojawiania się na wysokich miejscach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. W ramach pozycjonowania wykonuje się:
- optymalizację kodu,
- analizę i modernizację struktury strony,
- optymalizację czasu ładowania,
- responsywność witryny,
- optymalizację treści,
- link building.
Od czego zaczyna się pozycjonowanie stron internetowych?
Chociaż działań w ramach pozycjonowania stron internetowych jest wiele, to nie można ich rozpoczynać bez wcześniejszego przygotowania. Mówiąc dokładniej - bez przeprowadzenia audytu oraz stworzenia strategii. To dwa podstawowe zadania, które umożliwiają osiągnięcie celu, czyli widoczność strony na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania.
Audyt witryny odpowiada na szereg ważnych pytań, które zadają specjaliści SEO. Dotyczą one kwestii budowy strony internetowej, wykorzystywanych technologii, responsywności, czasu ładowania, zastosowanych zasad pozycjonowania, dobranych słów kluczowych oraz aktualnej widoczności w sieci. Dzięki temu możliwe jest przejście do kolejnego kroku, czyli przygotowania strategii.
Strategia pozycjonowania stron internetowych jest kluczowa dla uporządkowania całego procesu i opracowania zakresu działań agencji, takich jak Manley - https://manley.pl/. Pozwala ona określić, jaka powinna być kolejność działań oraz ich intensywność (np. link buildingu). Dzięki przemyślanej i dobrze przygotowanej strategii indywidualnej dla każdej strony łatwiej jest zdobywać pierwsze miejsca w SERP-ach (wynikach wyszukiwania).
Więcej o Link Buildingu dowiesz się z artykułu: https://manley.pl/blog/link-building
Kiedy zacząć pozycjonować stronę internetową?
Tak naprawdę każdy moment jest dobry na rozpoczęcie pozycjonowania strony internetowej. Zarówno jej pojawienie się w sieci, jak i po dłuższym stażu jej funkcjonowania. Warto jednak wiedzieć, że jednym z czynników rankingowych jest wiek domeny oraz zaufanie do niej. Dlatego w zależności od momentu rozpoczęcia działań SEO czas osiągania pierwszych efektów może być różny.
Co poza pierwszymi miejscami w wynikach wyszukiwania daje pozycjonowanie?
Zajmowanie wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania to główny cel pozycjonowania. Daje on jednak więcej efektów:
- zwiększenie widoczności strony internetowej,
- docieranie do właściwej grupy docelowej,
- wzrost liczby odwiedzin,
- zwiększenie rozpoznawalności marki,
- poszerzanie bazy klientów,
- budowanie zaufania do marki,
- zdobywanie przewagi nad konkurencją.
Podsumowanie
Pozycjonowanie stron internetowych to skuteczny sposób na znalezienie się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Działania SEO wykonywane są zarówno w obrębie samej witryny (jak np. optymalizacja treści), jak i poza nią (link building). Wszystkie jednak powinny być realizowane na podstawie dobrze przygotowanej strategii, wynikającej z audytu. Wtedy możliwe jest zdobywanie przewagi nad konkurencją oraz budowanie zaufania poprzez większą widoczność w wynikach wyszukiwania.