Wiadomości z Zabrza

Employer branding – dlaczego warto zadbać o tę gałąź marketingu w wyjątkowy sposób

  • Dodano: 2023-04-26 09:00

Budowanie dobrego wizerunku firmy wcale nie ogranicza się do osób z zewnątrz. Współcześni pracodawcy doskonale wiedzą o tym, że zadowolony ze swoje pracy pracownik, jest dużo bardziej kreatywny i zmotywowany do podejmowania działań na rzecz firmy. Employer branding to dziedzina marketingu, której zadaniem jest stworzenie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa wśród pracujących w nim osób. Sprawdź, co warto o tym wiedzieć! 

Pojęcie takie jak employer branding znane jest każdemu dużemu przedsiębiorcy. Jest to nic innego jak gałąź marketingu, która skupia się na promocji pozytywnego wizerunku firmy wśród jej pracowników. W jakim celu przedsiębiorcy podejmują się takich działań? Odpowiedź, jest prosta – pracownik, który dobrze czuje się w swoim środowisku zawodowym jest zdecydowanie bardziej produktywny, kreatywny i chętnej podejmuje się działań na rzecz firmy, w której pracuje. Zastanawiasz się, co konkretnie kryje się po pojęciem employer branding? Czytaj dalej!

Co to jest employer branding?

Pod pojęciem employer branding kryje się szereg działań podejmowanych przez pracodawcę, których celem jest utrzymanie dobrego wizerunku firmy wśród pracujących w niej osób i zachęcenie potencjalnych kandydatów do dołączenia do ich zespołu. 

Głównym celem budowania wewnętrznego wizerunku firmy jest stworzenie wspólnoty, którą łączy określony cel. Pracownicy, którzy wierzą we wspólną ideę, dużo bardziej angażują się w swoją pracę i są zdolni do wyzwalania swoich pokładów kreatywności.

Każdy pracodawca zdaje sobie sprawę z tego, że produktywny pracownik jest na wagę złota. Z drugiej strony pracownik, który ma zapewnione dobre warunki pracy, pracuje w dużo bardziej kreatywny sposób. Stworzenie dobrej atmosfery i wysokiej kultury pracy jest zatem istotne, zarówno z punktu widzenia pracownika, jak i pracodawcy. 

Employer branding – zalety i wady

Employer branding to szereg działań, które z reguły przynoszą wymierne korzyści całemu przedsiębiorstwu. Warto jednak wspomnieć, że z punktu widzenia pracodawcy, są to dodatkowe działania, a to z kolei wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Zastanawiasz się, jakie są zalety employer brandingu? Wśród nich można wyróżnić:

  • wzrost motywacji wśród pracowników,
  • wyższą kulturę pracy,
  • przyciągnięcie wysoko wykwalifikowanych pracowników,
  • podniesienie jakości pracy i zatrudnienia,
  • wzrost zainteresowania przedsiębiorstwem wśród osób z zewnątrz. 

Z drugiej jednak strony, wprowadzenie działań mieszczących się w ramach employer brandingu może wiązać się z dodatkowymi kosztami i poświęceniem dodatkowej ilości czasu. Sprawdź, w jaki sposób przedsiębiorcy budują poczucie wspólnoty wśród pracowników! 

Jak kształtować pozytywny wizerunek firmy wśród pracowników?

Istnieje wiele technik kreowania employer brandingu. Wśród najpopularniejszych z nich znajdują się:

  • organizowanie dodatkowych szkoleń,
  • dodatkowe benefity (np. pakiety medyczne i karty Multisport)
  • spotkania integracyjne

Usatysfakcjonowani pracownicy są w stanie znacząco wpłynąć na wizerunek firmy i skutecznie zachęcić potencjalnych kandydatów do dołączenia do ich zawodowej rodziny. 

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zabrze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.