Pierwszy kwartał to czas tradycyjnych rozliczeń podatkowych. Rozpoczęcie doręczania mieszkańcom decyzji ustalających wysokość podatków lokalnych (podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny) rozpoczęło się w naszym mieście 2 lutego i potrwa do 2 marca.
Rozpoczęcie rozliczeń podatkowych w Zabrzu
Pracownicy Urzędu Miejskiego w Zabrzu roznoszą decyzje w sprawie podatku od nieruchomości oraz podatku rolnego. Doręczenia odbywają się od poniedziałku do soboty do godz. 19.30.
Każdy inkasent powołany uchwałą Rady Miasta Zabrze nr LXXVII/1014/24 z 15 stycznia 2024 r. posiada upoważnienie Prezydenta Miasta Zabrze, które można zweryfikować.
Każda decyzja zawiera indywidualny numer rachunku bankowego, na który można dokonać wpłaty m.in. za pośrednictwem: aplikacji mObywatel, platformy eBOK, lub tradycyjnie w kasie Urzędu.
Decyzje przeznaczone są dla wszystkich osób fizycznych będących podatnikami. Gdy nieruchomość objęta jest współwłasnością, każdy ze współwłaścicieli dostanie swój egzemplarz decyzji. Wskazany w niej podatek jest ustalony w jednej kwocie dla wszystkich współwłaścicieli, a nie odrębnie dla każdego z nich.