Wiadomości z Zabrza

Jak znaleźć dobrego copywritera?

  • Dodano: 2020-03-12 10:30

W ostatnich latach coraz bardziej rośnie popularność copywritingu. Z tego powodu na rynku pojawia się coraz więcej copywriterów. Dzięki nim firmy i przedsiębiorstwa mogą lepiej zaprezentować potencjał drzemiący w ich działalności. Jednak wcale nie jest tak łatwo znaleźć dobrego copywritera. Bowiem na dobrze napisany tekst copywriterski składa się wiele czynników.

Jakie cechy powinien mieć dobry copywriter?

Jeśli chcemy, żeby nasze zlecenie zostało naprawdę dobrze wykonane, powinniśmy powierzyć je dobremu copywriterowi, który cechuje się:


 

  • lekkością pióra – pisanie dużej ilości tekstów nie sprawia mu większego problemu, przychodzi mu to naturalnie i z łatwością;

  • kreatywnością – ma głowę pełną pomysłów, ciekawe rozwiązania przychodzą mu błyskawicznie, myśli nieszablonowo;

  • poprawnością językową – zna zasady, którymi rządzi się polszczyzna i bezwzględnie się do nich stosuje, dzięki czemu jego teksty są bezbłędne i staranne;

  • terminowością – zlecenia wykonuje zawsze na czas, więc można na nim polegać;

  • rzetelnością – przed napisaniem tekstu robi wnikliwie analizuje zagadnienie na podstawie wielu różnych źródeł, co sprawia, że jego teksty mają wysoką wartość merytoryczną;

  • doświadczeniem – ma na swoim koncie niejedno zlecenie, więc naprawdę dobrze zna się na swoim fachu.

     

Jeśli do tych elementów dodać jeszcze dobrą znajomość zasad optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych (tzw. SEO copywriting), otrzymamy copywritera idealnego. W zależności od tego, z jakiej dziedziny i jakiego rodzaju tekst potrzebujemy, powinno się dostosować do wykonania zlecenia odpowiedniego copywritera, który specjalizuje się w danej tematyce. Taki wybór zagwarantuje, że treści będą bardziej eksperckie, a copywriter zaoszczędzi czas na researchu, przez co będzie mógł wnikliwiej skupić się na językowym cyzelowaniu swoich zdań.

Po czym poznać dobrego copywritera?

Przykładowo, jeśli chcemy zlecić tekst na temat atrakcji turystycznych i ciekawych miejsc Warszawy, dobry copywriter, specjalizujący się w dziedzinie turystyki, zamiast czytać na temat warszawskiej syrenki, o której słyszeli już praktycznie wszyscy, skupi się na wyszukaniu jakiegoś mało znanego muzeum. Dzięki temu zyskuje na oryginalności tematu i jest bardziej obeznany w danej tematyce. A to z pewnością zaprocentuje wartościowymi i poczytnymi tekstami, z których będziesz zadowolony nie tylko Ty, ale i przede wszystkim Twoi potencjalni klienci. Jeżeli prowadzisz firmę na Śląsku to sprawdź koniecznie - Copywriter Katowice!


 

Jednak, żeby znaleźć dobrego copywritera, trzeba samemu wykonać wcześniej wnikliwy research rynku copywriterskiego. Zazwyczaj umiejętności copywritera odzwierciedla jego cennik – dobrzy specjaliści się wysoko cenią. Wyjątek stanowią dobre agencje copywriterskie, które mogą sobie pozwolić na konkurencyjne stawki, ponieważ dostają więcej zleceń i mają większe moce przerobowe.

Pozostaje nam zatem życzyć, żeby udało Ci się bez problemu znaleźć najlepszego copywritera, który swoimi zdolnościami operowania słowem będzie czynił cuda – a Twoja firma zyska profesjonalne i ciekawe teksty, pozwalające pozyskać wierną klientelę i zapewni przedsiębiorstwu błyskawiczny rozwój!

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zabrze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.