Wiadomości z Zabrza

Jak szybko i skutecznie optymalizować feed produktowy?

  • Dodano: 2019-09-09 10:15

Multichannel to podstawowa strategia w e-commerce. Prezentacja oferty w różnych kanałach znacznie zwiększa szanse na dodarcie do grupy docelowej. Współpraca z wydawcami wymaga dostarczenia bazy produktowej we właściwym formacie. Jak zarządzać feedem, aby w pełni korzystać z potencjału każdego z kanałów?

Komunikacja przez feed produktowy

Transfer danych w formie pliku produktowego to jedno z wygodniejszych rozwiązań. Jednym z częściej wspieranych jest format ceneo. Nie jest to jednak uniwersalna wersja pliku produktowego. Właściwie można powiedzieć, że taka nie istnieje. Każda z platform partnerskich stosuje wypracowane wzorce kategoryzacji, opisu i prezentacji produktów. Stanowią one podstawę wytycznych, służących przygotowaniu właściwego feedu produktowego do skutecznej ekspozycji na danej platformie. Jednocześnie, większość firm handlujących w sieci, wraz z rosnącym zwrotem z inwestycji w reklamę produktową, chętnie poszerza grono partnerów marketingowych. W związku z tym, naturalną konsekwencją rozwoju jest konieczność opanowania zarządzania licznymi plikami produktowymi.

Feedink generuje właściwy format

Najlepszym rozwiązaniem do realizacji takiego zadania, jest specjalistyczny system do integracji i analizy feedu produktowego. Takie narzędzie pozwala na wprowadzenie danych w postaci dowolnego pliku produktowego lub transfer do systemu z wykorzystaniem API. Nawet w sytuacji, gdy nie ma takiej możliwości, Feedink umożliwia automatyczne pobranie danych wprost z witryny sklepu internetowego. Dane uzyskane podczas crawlingu strony, służą sformułowania podstawowego feedu produktowego. W każdej chwili istnieje też możliwość wprowadzanie dodatkowych danych oraz eksportu kompletnej lub częściowej bazy produktowej. Zarządzanie feedem produktowym zgromadzonym w systemie Feedink, pozwala w pełni zautomatyzować proces przesyłania danych do partnerów. Dzięki licznym integracjom, system udostępnia dane w formacie zgodnym z wytycznymi wydawcy.

Automatyzacja aktualizacji w oparciu o dane

Funkcjonalności systemu Feedink pozwalają także na modyfikacje treści przesyłanego feedu. Dodatkowo, istnieje możliwość uzupełnienia pliku produktowego o dane z narzędzi analitycznych. Dzięki temu, w panelu użytkownika można sprawdzić, które produkty wzbudzają zainteresowanie klientów na poszczególnych kanałach. Wiedza ta daje podstawy do optymalizacji feedu pod kątem ekspozycji najlepiej rokujących pozycji w danym kanale. Stosując proste reguły, użytkownik może zautomatyzować ten proces oraz wprowadzić modyfikacje w opisach produktów. Zarządzanie feedem, z panelu systemu zintegrowanego z wydawcami, jest o wiele wygodniejsze niż generowanie oddzielnych plików produktowych. Feedink jest zintegrowany z wszystkimi wiodącymi partnerami. Ponadto, firma jest otwarta na kolejne integracje, z których chcieliby korzystać użytkownicy sytemu.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zabrze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.