Zabrze - portal miejski Zabrze.com.pl

Wiadomości z Zabrza

Jak przyzwyczajać dziecko do prowadzenia zdrowego trybu życia?

  • Dodano: 2020-05-11 11:30

Każdy rodzic chce dla swojego dziecka jak najlepiej, pragniemy by nasza pociecha była zdrowa, by prawidłowo się rozwijała, miała dobre samopoczucie. Jeżeli już od najmłodszych lat zaczniemy przyzwyczajać dziecko do prowadzenia zdrowego trybu życia, w przyszłości nie będzie narażone na groźne choroby.

Zdrowe odżywianie

Szczególnie ważne jest zdrowe odżywianie. Koniecznie należy przekonać dziecko do zjadania śniadania. To najważniejszy posiłek spożywany w ciągu dnia. Zapewnia energię na cały dzień.

Śniadanie należy zjeść nie później niż godzinę po przebudzeniu. Nie powinno się wychodzić z domu bez śniadania. Ten posiłek uzupełnia w organizmie składniki odżywcze po nocy.  Śniadanie powinno być bogate w białko i w węglowodany.

Trzeba zadbać też o drugie śniadanie, najlepiej przygotować je samodzielnie niż dawać dziecku pieniądze na pączka czy drożdżówkę albo inną niezdrową przekąskę ze szkolnego sklepiku. Najlepiej by była to kanapka oraz owoc do tego butelka wody mineralnej lub naturalnego soku albo sałatka. Warto wyeliminować z diety słodycze i produkty solone, a zastąpić je owocami, suszonymi, owocami, orzechami, pestkami dyni i słonecznika.

Bardzo ważna jest zbilansowana dieta. Posiłki muszą dostarczać odpowiednich ilości witamin i minerałów, powinny być spożywane regularnie w stałych odstępach czasu. Najlepiej spożywać kilka mniejszych posiłków niż dwa czy trzy duże i obfite.

Koniecznie należy wyrobić w dziecku nawyk mycia rąk przed każdym posiłkiem. W ten sposób uniknie infekcji układu pokarmowego i nie tylko. Zadbajmy o atrakcyjne podanie potraw. Starajmy się też nie nakładać najmłodszym zbyt dużych porcji, to może zniechęcić do jedzenia.

Wielu z nas spożywa posiłki w biegu, przed telewizorem. Warto już od najmłodszych lat przyzwyczajać dziecko do jedzenia przy wspólnym stole z całą rodziną.

Aktywność fizyczna i odpoczynek

Oprócz zdrowego odżywiania bardzo ważna jest aktywność fizyczna i odpoczynek. Nawet najmłodsze dziecko powinno mieć stały, uporządkowany rytm dnia, powinno wiedzieć, kiedy jest czas na jedzenie, kiedy ma czas na zabawę, a kiedy na sen.

Małe dzieci zazwyczaj są bardzo ruchliwe, niestety w wieku szkolnym wiele dzieci zaczyna unikać wysiłku fizycznego, nie uczęszcza na lekcje wychowania fizycznego. To duży błąd. Należy więc wspólnie wraz z dziećmi podejmować aktywność fizyczną, zabierać dzieci na spacery, na przejażdżki rowerowe, na boisko.

Komentarze (3)    dodaj komentarz »

  • Anita

    U nas od kiedy zaszłam w pierwszą ciążę to wszyscy zmienili nawyki żywieniowe. Po pierwsze jemy o wiele rzadziej mięso niż kiedyś. A jeśli już to kupujemy dobrej jakości a nie w supermarkecie. Do tego warzywa i owoce na potęgę. Zamawiamy świeże i ekologiczne z firmy Rano Zebrano która na terenie Warszawy rozwozi z okolicznych wsi zdrową żywność

  • Anita

    U nas od kiedy zaszłam w pierwszą ciążę to wszyscy zmienili nawyki żywieniowe. Po pierwsze jemy o wiele rzadziej mięso niż kiedyś. A jeśli już to kupujemy dobrej jakości a nie w supermarkecie. Do tego warzywa i owoce na potęgę. Zamawiamy świeże i ekologiczne z firmy Rano Zebrano która na terenie Warszawy rozwozi z okolicznych wsi zdrową żywność

  • Ryba

    My tak samo korzystamy z Rano Zebrano, już jak młody był w brzuszku to zmieniłam dietę diametralnie. Zresztą ginekolog mi to doradził bo jak prawie każda ciężarna miałam zaparcia w ciąży. A zmiana diety wpłynęła na plus

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.