Wiadomości z Zabrza

Czym jest atrybut alt tag? Jak wykorzystać go przy pozycjonowaniu strony internetowej?

  • Dodano: 2019-09-26 07:00, aktualizacja: 2019-09-25 15:47

Marketing internetowy można zaliczyć do jednej z najbardziej dynamicznie zmieniających się branż. Tegoroczne statystyki wykazały ciekawą prawidłowość. Okazuje się, że zapytania tekstowe w Google stanowiły 62,6% spośród wszystkich wyszukiwań w sieci. Na drugim miejscu uplasowała się usługa Google Grafika z wynikiem na poziomie 22,6%. Daleko w tyle pozostały media społecznościowe. Najlepszy rezultat uzyskał Facebook, który wygenerował zaledwie 4,3% zapytań.

Na podstawie przedstawionych statystyk można wysnuć wniosek, który w dużej mierze przyczyni się do wzrostu widoczności w internecie. Otóż materiały graficzne odgrywają coraz większą rolę w kontekście kierowania ruchu na stronę internetową. W związku z tym należy skoncentrować się na odpowiednim oznakowaniu grafik, aby ich forma była przystępna dla robotów Google. W tym celu należy zwrócić szczególną uwagę na tzw. alt tagi, które wspomagają proces pozycjonowania stron internetowych.

Alt tag – definicja

Alt tag jest również określany jako „atrybut alt” oraz „opis alternatywny”. Stanowi on część języka HTML, który odpowiada za oznaczanie zdjęć w celu zapewnienia alternatywy tekstowej dla wyszukiwarki. Wykorzystanie go w kontekście opisywania zdjęć produktowych może przyczynić się do usprawnienia procesu pozycjonowania stron. Warto zaznaczyć, że znacznik alt tab zadebiutował już w 1995 roku, kiedy powstał HTML 2.0. Od tamtej pory stał się jednym z podstawowych elementów odpowiadających za pozycjonowanie witryn.

Komu sprzyja alt tag?

Można wyróżnić dwie grupy odbiorców, które szczególnie cenią sobie wykorzystywanie znacznika alt tag.

  • Osoby niepełnosprawne

Użytkownicy posiadający problemy z przyswajaniem treści mogą stosować oprogramowanie ułatwiające przyswajanie informacji. Po napotkaniu obrazu algorytm przedstawia przekaz, posługując się atrybutem alternatywnym. Opisywany znacznik staje się również użyteczny dla osób przeglądających internet przy użyciu czytników oraz przeglądarek, które nie mogą przetwarzać większej liczby komunikatów graficznych.

  • Algorytm Google

Wyszukiwarki internetowe wykorzystują boty w celu filtrowania zawartości poszczególnych stron internetowych. Współczynnik alt tag pomaga botom sprawniej odczytywać zawartość poszczególnych witryn. Tym samym przyczynia się on do usprawnienia procesu pozycjonowanie stron internetowych.

Czym różni się alt tag od title tag?

Title tag nie wspomaga robotów w odszukiwaniu obrazów. Dodatkowo może on poinformować użytkowników, czego dotyczy przedstawione zdjęcie. W uproszczeniu alt tag odpowiada za komunikację z algorytmem, podczas gdy title tag wspomaga przepływ informacji pomiędzy ludźmi.

Jak skonstruować alt tag?

Atrybut alternatywny powinien być zapisany przystępnym językiem, zawierającym jak najwięcej konkretnych informacji. Ponadto jeden opis nie powinien zawierać więcej niż 100 znaków. W ramach tego limitu najlepiej skupić się na konkretnych detalach i nie rozwodzić się nad pobocznymi właściwościami.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zabrze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.