Wiadomości z Zabrza

Poznaj skuteczne metody pozyskiwania klientów w internecie

  • Dodano: 2018-06-22 06:45, aktualizacja: 2018-06-22 06:54

Będąc przedsiębiorcą potrzebujesz klientów. Jednak zanim oni do ciebie trafią, musisz znaleźć sposób, by ich do siebie przyciągnąć. W jaki sposób to robić? Poznaj skuteczne metody pozyskiwania klientów, dzięki którym poszerzysz swoją bazę odbiorców.

Niezależnie od branży

Mówi się, że jeżeli coś jest do wszystkiego, to tak naprawdę jest do niczego. To oczywiście nie do końca prawda. Istnieją uniwersalne prawa, metody i działania, które praktycznie zawsze przynoszą korzyść. Niezależnie od tego, czy korzystasz z nich w swojej pracy, domu czy może wykorzystujesz je do gospodarowania czasem. Podobnie jest z metodami pozyskiwania klientów. Część oczywiście lepiej sprawdzi się w kontakcie face to face, inne będą nieocenione tylko w przypadku rozmowy przez telefon. Na szczęście są również takie, które możesz wykorzystać niezależnie od profilu branży oraz oferowanych usług lub towarów.

Najprostsze metody pozyskiwania klientów

Jeżeli handlujesz przez sieć, potrzebujesz strony internetowej – to oczywista oczywistość. Jednak bardzo wiele osób o tym zapomina. A konkretniej – zapomina o tym, by ta strona internetowa była dobrze zbudowana. Nie chodzi tylko o to, by być widocznym w sieci, ale również, by przyciągnąć klientów. Ludzie są w większości wzrokowcami, co oznacza, że kupują oczami. Jeżeli wchodząc na twoją stronę internetową, będą czuli się zagubieni, nie znajdą najważniejszych informacji lub po prostu stwierdzą, że jest ona nieczytelna, od razu pójdą do konkurencji. Dlatego musisz zadbać o to, by twoje WWW było proste, czytelne i estetyczne. Zostając w temacie strony internetowej, warto nie tylko zadbać o to, co widać na pierwszy rzut oka, ale również o „wnętrzności”. Mamy na myśli treści, jakie są na stronie. Nic tak nie irytuje potencjalnego klienta, jak brak informacji. Zadbaj o to, by każdy produkt/usługa były dość szczegółowo opisane. W ten sposób znacząco podniesiesz swoją szanse na sprzedaż.

Co robić poza siecią?

Jednak handel w internecie nie ogranicza się tylko do przestrzeni sieci. Musisz pamiętać o tym, że pracujesz z żywymi osobami. Dlatego wykorzystaj tradycyjne metody pozyskiwania klientów. Tutaj odnosimy się do klasyki handlu, czyli chociażby wizytówek. Dobrze jest je mieć zawsze pod ręką, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy się przydadzą. Jeżeli zależy ci na tym, by były one realną siłą, zadbaj o ich projekt. Niestandardowe, kolorowe, no i oczywiście dopasowane do branży w jakiej działasz – takie powinny być. Wizytówki przydadzą się w trakcie biznesowych spotkań, podczas których sprzedajesz sobą. Dlatego zawsze godnie reprezentuj swoją firmę i pamiętaj o stosownym ubiorze. Niektórzy o tym zapominają, a metody pozyskiwania klientów nie ograniczają się tylko do naszych aktywnych działań, ale obejmują również naszą prezencję.

Komentarze (1)    dodaj »

  • Adam79

    Warto mieć plan na pozyskiwanie klientów. Realizować konsekwentnie poszczególne punkty. Mierzyć ich efektywność. Teraz można to robić nie tylko w odniesieniu do ruchu na stronie, ale również w odniesieniu do dzwoniących do firmy klientów, czy w odniesieniu do skuteczności poszczególnych firmowych stron społecznościowych. Miary sprzedaży online, czy calltrackingu rozmów przychodzących wskażą co generuje sprzedaż oraz co wymaga poprawy w tym procesie.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zabrze.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.