Zabrze - portal miejski Zabrze.com.pl

Wiadomości z Zabrza

Modernizacja torowisk w centrum Zabrza. Podpisano umowę

  • Dodano: 2019-02-12 11:30

Wczoraj w zabrzańskim Ratuszu Miejskim, spółka Tramwaje Śląskie S.A. oraz konsorcjum firm KZN RAIL Sp. z o.o. i SPAW-TOR Sp. z o.o. podpisały umowę na modernizację torowiska wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi.

W spotkaniu uczestniczyła prezydent Zabrza Małgorzata Mańka-Szulik. Prace rozpoczną się w marcu


To drugie zadanie z nowego projektu inwestycyjnego spółki Tramwaje Śląskie S.A. realizowane na terenie Zabrza. Pierwszym przedsięwzięciem w ramach „Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską była modernizacja mostu nad potokiem Julka i dwutorowej linii tramwajowej w jego sąsiedztwie. Teraz prace prowadzone będą w ścisłym centrum miasta.

Rozpoczynamy kolejny etap remontu torowisk tramwajowych w Zabrzu. Efektem będzie podniesienie jakości podróży oraz zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników dróg – powiedziała prezydent Zabrza Małgorzata Mańka-Szulik. – Przypomnieć warto, że przeprowadziliśmy już prace modernizujące torowiska m.in. przy ulicach 3 Maja, Bytomskiej, Brysza i Wolności. Wykonane zadania, współfinansowane z budżetu Miasta Zabrze, w znacznym stopniu wpłynęły na poprawę jakości funkcjonowania tego ekologicznego środka transportu.

Podpisana 11 lutego umowa dotyczy realizacji zadania pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w Zabrzu, wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi od ul. Wolności do skrzyżowania z ul. Stalmacha wraz z odgałęzieniami”. To niezwykle istotny fragment zabrzańskiej sieci tramwajowej. Modernizacja obejmie ok. 1,6 km toru pojedynczego wraz siecią trakcyjną, przebudowę sieci teletechnicznych, kanalizacji, sieci wodociągowej, sieci elektroenergetycznych, przebudowę oświetlenia ulicznego oraz przejazdów drogowo-torowych. Całość prac ma kosztować ok. 23,5 mln zł.

Podobnie, jak przy projekcie realizowanym w poprzedniej perspektywie finansowej Unii Europejskiej, tak i teraz będziemy mocno inwestować w infrastrukturę tramwajową na terenie Zabrza. Podpisana dziś umowa to początek ofensywy inwestycyjnej, za którą kryją się kolejne modernizacje długich odcinków torowisk wzdłuż ul. Wolności, ul. Bytomskiej i ul. Tarnopolskiej – wylicza Bolesław Knapik, prezes zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A.

W miarę możliwości roboty budowlane prowadzone będą przy utrzymanym ruchu tramwajów po jednym torze, jednak pasażerowie muszą się liczyć z utrudnieniami.

Zmiany w organizacji ruchu nie ominą również kierowców.

Zakończenie prac planowane jest na grudzień br.

Nasza oferta tworzona była tak, by sprostać wymaganiom inwestora, sprawnie i terminowo wykonać całą inwestycję, a jednocześnie maksymalnie ograniczyć wynikające z niej utrudnienia. Dlatego też jestem przekonany, że za 10 miesięcy Tramwaje Śląskie, a przede wszystkim zabrzanie, odbiorą od nas torowisko o najwyższej jakości użytkowej i technicznej, które dzięki zastosowanym w nim innowacyjnym rozwiązaniom będzie z powodzeniem użytkowane przez wiele lat – mówi Grzegorz Leszczyński, prezes zarządu spółki KZN Rail i dodaje: – Przed nami wymagające zadanie, ale właśnie takie doskonale pokazują potencjał drzemiący w naszej spółce i całej grupie KZN Bieżanów.

Zadanie „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w Zabrzu, wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi od ul. Wolności do skrzyżowania z ul. Stalmacha” jest elementem „Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego – etap I” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.

Komentarze (2)    dodaj komentarz »

  • Mieszkaniec

    W styczniu 2019r po 35-tu latach jak nie jechałem tramwajem - musiałem skorzystać z tej opcji komunikacji.Jestem bardzo zaskoczony.Kiedyś tramwaj ledwo trzymał się torów na nasypie pomiędzy zajezdnią, a lotosem na Chorzowskiej - teraz jest tak samo na całej trasie - a w szczególności na Maciejowie. Czułem się jak na statku. Potem przesiadka na autobus do Brzezinki. Czy to była jakaś modernizacja?Mieszane odczucia.

  • qwerty

    Dla centrum Zabrza najlepsza opcja bylby powrot tramwajow na wiadukt w ciagu 3-go maja, Goethego, Wyzwolania i wlaczenie w siec na Placu Wolnosci. Wtedy mielibysmy prawdziwe centum przesiadkowe PKP/tramwaj/autobusy i duzy parking miedzy dworcem a Placem Warszawskim. Tak sie robi od lat na swiecie, ale do betonu urzedniczego, ktory nie widzi dalej niz koniec maski wlasnego samochodu nic nie trafia.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.

Drogi Użytkowniku!

Dokładamy wszelkich starań by korzystanie z naszego serwisu było dla Ciebie komfortowe.

Dlatego staramy się dopasować dostępne w nim treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez administratora danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych.

Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z naszego serwisu wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.

Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić w przeglądarce ustawienia dotyczące plików cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach z naszej Polityki Prywatności.

Przejdź do serwisu