Zabrzańskie centrum handlowe już wkrótce pokaże się klientom w zupełnie nowej odsłonie. Wśród najemców fitness o powierzchni ponad 2200 mkw.
Modernizacja przebiega zgodnie z planem, a efekty, które już teraz są widoczne, prognozują zakończenie prac w planowanym terminie. Od grudnia ubiegłego roku, wykonawca zrealizował przede wszystkim prace przy konstrukcji nowej części galerii oraz parkingu wielopoziomowego. W przestrzeni, która docelowo pomieści około 1400 aut ukończono budowę trzykondygnacyjnej konstrukcji wraz z rampami wyjazdowymi. Nie można pominąć również prac, które CFE wykonało w istniejącej części obiektu – przekazuje dyrekcja CH Platan.
Początek tego roku oznacza dla generalnego wykonawcy rozbudowy Platana, firmy CFE intensywne prace budowlane. Ekipy robotników pracują właściwie bez przerwy. Rozbudowa ma jednak nie zakłócać codziennego funkcjonowania galerii i nie ograniczać klientów w poruszaniu się po centrum.
W najbliższym czasie zaplanowano rozpoczęcie robót wykończeniowych oraz prac elewacyjnych parkingu. W środku zostaną zamontowane travelatory, czyli tzw. ruchome chodniki, na zewnątrz zaś wykonawca zajmie się wyrównaniem terenu. Istotnym etapem robót będzie rozpoczęcie montażu konstrukcji dachu w nowej części Platana. Odświeżanie istniejącej części galerii będzie kontynuowane, planowane są także dalsze prace przy przebudowie pasaży. Kolejny ważny krok to przebudowa Placu Teatralnego we współpracy z władzami miasta. Zyskamy estetyczną, funkcjonalną przestrzeń, z której będzie można korzystać przez wiele lat – podsumowują harmonogram prac właściciele CH Platan.
W tej chwili w centrum trwa proces rekomercjalizacji. Sfinalizowano nowe umowy najmu m.in. z markami Neonet, Carry, Pepco, Martes Sport, a także siłownią Just Gym.
Zakończenie rozbudowy oraz modernizacji obiektu planowane jest na IV kwartał tego roku. Autorem koncepcyjnego projektu przebudowy Platana jest uznana pracownia SUD Architekci. Dzięki planowanej rozbudowie, której szacowany koszt wyniesie około 40 mln euro, galeria zyska 11 tys. mkw. dodatkowej powierzchni najmu zwiększając tym samym liczbę sklepów do ok 120. W centrum zagoszczą nowe, popularne marki, a klienci będą mogli skorzystać z jeszcze szerszej oferty handlowo-usługowej i strefy rekreacyjnej.